Pirk arba mirk: Aušros istorija ( I dalis)

2014-10-21

Kai kitą kartą parduotuvėje kasininkė jums nelabai maloniai atsakys į užduotą klausimą, neskubėkite jos kaltinti storžieviškumu. Piktos pardavėjos ar salės darbuotojas nebūtinai yra „Nekenčiu klientų“ klubo narės. Kur kas didesnė tikimybė, kad tiesiog darbas joms jau seniai tapo pragaru. Darbo ginčų komisijoje pradėta nagrinėti byla, kurioje Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga“ atstovauja darbuotoją prieš vieną iš didžiausių Lietuvos prekybos centrų, tai tik įrodo.

Vienas iš didžiausių prekybos centrų, viešai deklaruojantis savo begalinę meilę maistui, tikriausiai bus pamiršęs meilę darbuotojams. Visai ne paslaptis, kad šiame prekybos centre darbuotojų kaita yra didelė – kas neapsikenčia piktų klientų atakų, kas sunkaus ir praktiškai niekieno nevertinamo darbo, o kai kas labiau socialinę paramą, nei orų darbo užmokestį primenančios algos.

Tačiau Aušra (vardas pakeistas) sau ramiai dirbo vienoje iš šio prekybos centrų tinklo parduotuvių. Iš pradžių pardavėjos pareigose, vėliau kilo karjeros laiptais – tapo vieno iš parduotuvės skyriaus vedėjų. Darbas jai visai patiko ir sekėsi. Kol negavo „dovanėlės“ – naujos arogantiškos ir niekada apie tokį dalyką kaip Darbo kodeksas negirdėjusios vadovės.

Dabar jau įprasta, kad didesnėse kompanijose vadovaujančių asmenų kartais būna daugiau nei dirbančiųjų. Ir, kaip pagal visus galiojančius griežtos hierarchijos dėsnius yra įprasta tokiose kompanijose, kai naujoji vadovė gaudavo pylos iš savųjų vadovų, susikaupusią pagiežą ji išliedavo būtent ant Aušros. Arba jos kolegių – pagal nuotaiką.

Kai psichologinis spaudimas nustojo tenkinti naująją vadovę, ji kaip koks alkanas vilkas iš trijų paršiukų nusitaikė į Aušros pinigus. Ne ne, vadovė netiesdavo savo ilgos ir laibos rankos į jos piniginę. Darbuotojos demoralizavimui ji pasitelkė fantaziją.

Baigėsi prekių galiojo laikas – nusipirkt tu! Atvežė 300 plytelių sulūžusio šokolado, kurio atidesnis klientas nepirks? Pirksi tu! Artėja Kūčios, bet niekas kažkodėl neperka aguonų? Už 500 litų nusipirksi tu! Tokių ir panašių pavyzdžių užtektų parašyti naujam „darbuotojo reketavimo“ vadovėliui.

Kaip ir galima tikėtis, profesinės sąjungos tokia išmonė nesužavėjo. Aušros atstovai kreipėsi į darbo ginčų komisiją. Kaip komentavo LPS „Sandrauga“ teisininkas Deividas Beržinkas, „ponios Aušros istorija  yra vienas tų atvejų, kuomet LPS „Sandrauga“ tenka ginčo tvarka darbdaviui priminti, kad darbuotojus privalu gerbti ir netaikyti jiems neteisėtos materialinės atsakomybės.“

„Jau po pirmojo LPS „Sandrauga“ smūgio smarkioji vadovė paliko postą. Toliau prasidėjo Aušros gynyba“ – pridūrė jis.

Laukite tęsinio.

Žavinta Stroputė