Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus

2018-09-11

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis verslas irgi suprato, kad patyrusiems vadovams gali būti įdomus. Kuo verslas sparčiau auga, tuo jo įkūrėjui sudėtingiau vienam priimti sprendimus. Net jei tai yra šeimos verslas ir jo bendraturčiai tariasi, diskutuoja, ieško mokymai-vadovams-1024x535geriausių sprendimų, ilgainiui pradedama virti savose sultyse ir trūksta požiūrio iš šalies – o ką būtų galima padaryti kitaip, kur dar slypi neišnaudotos galimybės.

Todėl vis daugiau verslininkų ima žvalgytis profesionalių vadovų, turinčių patirties kitose įmonėse. Tačiau čia susiduriama su dviem sudėtingais dalykais. Pirma, kai kurie verslo įkūrėjai bijo priimti stiprų profesionalą, nes nuogąstauja, kad jie patys praras svorį priimant sprendimus ir jų žodis nebūtinai bus paskutinis. Antra, smulkiai įmonei sudėtinga pritraukti stiprų vadybininką, nes stambios bendrovės dažnai pasiūlo ir didesnį atlygį, ir patrauklesnes darbo sąlygas, jau nekalbant apie karjeros galimybes.

Greitesni sprendimai

Vis dėlto smulkių įmonių patirtis rodo, kad jos irgi gali patraukti patyrusių vadovų dėmesį. Svarbu tik mokėti juos sudominti.

„Kai auganti įmonė ieško pardavimo ar eksporto vadovo, patariame pirmiausiai įvardinti tai, ko negali pasiūlyti stambusis verslas. Pavyzdžiui, dalyvavimą priimant sprendimus. Stambiose įmonėse sprendimai, tarkim, pardavimo būdai ar kanalai, dažnai būna nuleisti „iš viršaus“. O smulkiose įmonėse pardavimo vadovas yra įtraukiamas į pačios strategijos formavimą, jis turi veiksmų laisvę. Ir, žinoma, kur kas greičiau pamato savo indėlio rezultatus. Tai motyvuoja“, – sako Toma Vevelstad, personalo UAB „Amber team“, dirbančios su prekės ženklu „Amber staff“, bendraturtė.

Sutapo vertybės

Tokiam požiūriui pritaria ir Tadas Čekavičius, UAB „AirGuru“ naujasis pardavimo vadovas. Dirbęs stambiose bendrovėse jis pasirinko sparčiai augančią turizmo agentūrą dėl to, kad nuo pačių pirmųjų susitikimų su įmonės įkūrėjais ir vadovais pasijautė komandos dalimi.

„Vos tik pradėjus derybų procesą, įmonės vadovai mielai dalijosi vidine informacija, ateities planais, kartu diskutavo ne vienu įmonės strateginiu klausimu. Tapo aišku, kad į naujo kolegos atranką įmonės vadovybė žiūri labai rimtai ir siekia ne užpildyti poziciją, tačiau įgauti daugiau patirties ir pasisemti žinių. Įmonė pasiruošusi ne tik duoti, bet ir kartu perimti žinias, jas pritaikyti versle“, – sako p. Čekavičius. Taigi svarbu ne tik įmonės dydis, bet ir vadovų požiūris.

www.vz.lt