Darbuotojų dėmesiui: neperkaiskite, bus karšta!

2019-06-04

Pasak sinoptikų, šią savaitę sulauksime vis daugiau atveju, kai lauke oro temperatūra perkops +25 laipsnius. Dėl šios priežasties kelis kartus padidėja pavojus sveikatai, ypatingai tiems, kurie dirba lauko sąlygomis. Tokie pavojai dažniausiai siejami su darbu lauke, tačiau nemažiau jis pavojingas ir dirbantiems uždarose patalpose. Kiekvienam darbuotojui vertėtų žinoti, kaip atsakingai elgtis darbo vietoje esant aukštai oro temperatūrai. Pasak, Nacionalinio darbo saugos ir sveikatos instituto, šilumos smūgis yra vienas pavojingiausių su aukšta oro temperatūra susijusių sveikatos sutrikimų. Šis sutrikimas gali atsirasti, kai organizmas perkaista ir nebegali natūraliai kontroliuoti kūno temperatūros.atsisiųsti

Su perkaitimu susiję sveikatos sutrikimai:

Šilumos smūgis gali atsirasti tada, kai kūnas pradeda labai daug prakaituoti ir kūno temperatūra pasiekia sveikatai pavojingą lygį. Šilumos smūgio simptomai:

  • Išsausėjusi, rausvos spalvos oda;
  • Padidėjęs prakaitavimas;
  • Aukšta kūno temperatūra;
  • Pagreitėjęs kvėpavimas ir padažnėjęs pulsas;
  • Drebulys;
  • Sutrikusi kalba.

Kūno reakcija į per didelį šilumos kiekį patalpoje ar ore yra skysčių ir druskų praradimas, įprastai prakaituojant. Simptomai:

  • Pernelyg didelis prakaitavimas;
  • Silpnumas ir nuovargis;
  • Galvos svaigimas/skausmas;
  • Gali atsirasti raumenų mėšlungis;
  • Išblyškęs veidas.

Pateikiame 10 patarimų, kurie padės įveikti karštą dieną darbe:

  1. Dirbdami karštą vasaros dieną gerkite daug vandens. Šaltas vanduo atkuria skysčių balansą, vėsina, atgaivina, neturi kalorijų. Jeigu gerti paprastą vandenį neskanu, galite pagardinti jį paprastomis ar žaliosiomis citrinomis, apelsino ar agurko skiltele, uogomis, šviežiomis mėtomis ar rozmarino lapeliais. Žinoma, jeigu turite galimybę, galite gerti ir ne vienos, o skirtingų rūšių gėrimus – taip organizmas gauna daugiau ir įvairesnių mineralinių medžiagų bei mikroelementų.
  2. Karštomis dienomis venkite – dehidratuojančių skysčių – kurie paspartina skysčių pasišalinimą iš organizmo. Venkite alkoholio, kavos, arbatos ir kofeino turinčių gaiviųjų gėrimų. Gali atrodyti, kad jie padės, tačiau jie gali tik dar labiau pakenkti sveikatai, esant karštoms dienoms.
  3. Dėvėkite drabužius, kurie yra natūralių medžiagų ar pluoštų, lengvi ir nepriglūdę, šviesių spalvų. Būtinai turėkite pakaitinius drabužius, ypatingai jeigu dirbate lauko sąlygomis.
  4. Karštomis dienomis stenkitės savo darbus ir užduotis planuoti tolygiai, kad per daug nepervargti. Žinote savo ribas ir gebėkite saugiai elgtis ir dirbti karštomis dienomis. Dirbant darbą, kuris reikalauja didesnio fizinio krūvio – paskirstykite jį taip pat tolygiai.
  5. Planuokite pertraukas. Pasimėgaukite poilsio akimirkomis su vandens stikline, vėdinamuose, kondicionuojamose zonose. Dirbantiems lauko sąlygomis esant ypatingai karštoms dienoms priklauso dažnesnės pertraukėlės vandens atsigėrimui ir poilsiui.
  6. Pasinaudokite vandeniu suvilgytu rankšluosčiu. Juo retsykiais galite sudrėkinti veidą, kaklą, rankas, pėdas. Tai jus atgaivins ir suteiks daugiau energijos.
  7. Venkite buvimo ant saulės. Jeigu darbuojatės lauke, naudokite apsaugos priemones nuo saulės ir dėvėkite galvos apdangalus, akinius nuo saulės. Pertraukoms rinkitės vietas, kuriose būtų pavėsis ar šešėlis.
  8. Susipažinkite su šilumos smūgio/perkaitimo simptomais, kad atsitikus nelaimei darbe, galėtumėte suteikti pirmąją pagalbą. Stebėkite save ir kolegas, kurių sveikata yra silpnesnė.
  9. Venkite tiesioginių saulės spindulių. Jeigu įmanoma, uždarykite langus, užtraukite užuolaidas/žaliuzes. Siekiant išvengti karščio sukeliamų pavojų darbuotojų sveikatai, uždaros patalpos turėtų būti kondicionuojamos ir gerai vėdinamos. Tuo turi pasirūpinti darbdaviai.
  10. Karštomis dienomis valgykite mažomis porcijomis. Nepersivalgykite. Geriausias būdas – užkandžiauti. Valgykite vaisius, turinčius daug skaidulų ir natūralių sulčių. Venkite baltyminio maisto.

Valstybinės darbo inspekcijos ir Nacionalinio darbo saugos ir sveikatos instituto informacija

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *