Kaip pailsėti po atostogų?

2014 07 05

Daugeliui žmonių atostogos yra tarsi kelionė į kitą pasaulį: po savaites trunkančio planavimo, jaudulio ir suirutės prieš išvykstant, poros dienų visiško atsipalaidavimo ir vėl laukia sunkus „sugrįžimas į žemę“. Todėl sakoma, kad niekam kitam taip nereikia atostogų, kaip ką tik iš jų grįžusiam žmogui. Gera žinia ta, kad internetas yra visada pasiruošęs padėti nuvargusiems poilsiautojams ir siūlo keletą gudrybių, kaip lengviau sugrįžti į įprastas vėžes, bei praskaidrinti rutiną.

1. Turėkite ko laukti

Prie poatostoginio liūdesio nemažai prisideda ir „sudaužytos svajonės efektas“. Atostogas dažniausiai planuojame bent keletą savaičių anksčiau, jų laukiame kaip užtarnauto atlygio už sunkų darbą. Tačiau grįžus iš atostogų – tarsi suvalgius desertą – nebelieka ko laukti ir kasdienybė „užgriūna“ dar didesniu svoriu. Todėl išsikelkite sau naują tikslą, kurio norėtumėte laukti: artėjantį koncertą, savaitgalio išvyką ar netgi  sekančias atostogas.

2. Planuodami atostogas, pasilikite sau vieną dieną, kurią galėsite praleisti namie

Tokia diena padės net keletu aspektų. Pirma, atostogų metu pasikeičia daugelio iš mūsų gyvenimo ritmas: priprantama valgyti kitokį maistą, eiti miegoti kitokiu metu, netgi judėt lėčiau negu kasdienybėje. Grįžus po atostogų bus lengviau vėl sugrįžti į senas vėžes, jei pradėsite tam ruoštis iš anksto. Laisvą dieną pabuskite tokiu metu, kuriuo įprastai keliatės prieš darbą. Taip išvengsite chroniško nuovargio tą dieną, kai iš tiesų kibsite į darbus.

Laisva diena po atostogų naudinga ir tuo, kad grįžus iš kelionės pasitinka ne tik krūva susikaupusių užduočių darbe, bet ir namuose: reikia išsipakuoti daiktus, išsiskalbti kelionės drabužius, sulakstyti iki artimiausios maximos ir užpildyti tuščią šaldytuvą… Tad grįžę iš kelionės diena anksčiau, galėsite visas šias užduotis atlikti neskubėdami ir dar skirti laiko savo mėgstamiems užsiėmimams. Pavyzdžiui, pasižiūrėti mėgstamo serialo seriją, kurią praleidote atostogaudami.

3. Pradėkite darbo dieną maloniai

Pirma diena darbe po atostogų dažniausiai būna sunki. Pradėkite ją truputi anksčiau, bet maloniai. Jei per atostogas pradėjote bėgioti – tai skirkite sau laiko pabėgioti. Arba pasirinkite eiti į darbą pėsčiomis ir pasigrožėkite bundančiu miestu. Taip turėsite laiko mintimis grįžti „į  darbus“ nejausdami realaus spaudimo, o ir geros nuotaikos pasisemsite visai dienai.

4. Planai vakarui

Apskritai, papildykite pirmą darbo dieną po atostogų maloniomis smulkmenomis. Pavyzdžiui, pasikvieskite  vakarienės gerus draugus, kurie neįsižeis, jei kelionės nuvarginti imsite žiovauti ir norėsite anksčiau eiti miegot. Taip turėsite ko laukti po sunkios darbo dienos.

5. Nespauskite savęs

Grįžimas iš spalvingų ir nuotykių kupinų atostogų prie pilkos rutinos yra ir taip pakankamai sunkus. Kuo labiau save spausite kuo skubiau imtis visų įprastų užduočių – tuo daugiau papildomo streso sau sukelsite. O juk atostogų tikslas pirmiausiai ir yra pailsėti. Tad svarbiausia – kad ir ko besiimtumėte, darykite tai su šypsena ir jauskite savo kasdienio gyvenimo malonumą :)

Parengė Rūta Geležinė

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *