Skinasi kelią Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos

2014-09-16

Lietuvos Respublikos seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto tolimesniems svarstymams perduotos dvi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos. Jomis siūloma įtvirtinti, kad draudimo bendrovės teiktų informaciją LR kelių transporto priemonių registrui bei Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų bazei. Tokiu būdu avarijų metu apgadintos transporto priemonės turėtų pereiti papildomą (neeilinę) techninę apžiūrą. Taip siekiama, kad nenaudojamos transporto priemonės (laikomos garaže) neprivalėtų turėti galiojantį civilinės atsakomybės draudimą.

Numatoma, kad draudimo įmonė, atsakinga už per eismo įvykius padarytų žalų administravimą, arba Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), teiktų informaciją Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui bei Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų bazei apie eismo įvykyje dalyvavusias transporto priemones.

Šios įmonės turėtų nurodyti transporto priemonių apgadinimus, turinčius tiesioginę įtaką eismo saugumui (deformuotas statramstis ar lonžeronas ar rėmas, vairo ar stabdžių sistemos, ar pakaba ir (ar) kai suveikė oro pagalvių sistema, ar priekaba negali būti velkama). Tokios transporto priemonės į viešąjį eismą galėtų sugrįžti tik atlikus privalomąją neeilinę techninę apžiūrą.

Taip pat siūloma atsisakyti įstatymo nuostatų, susijusių su motorinės transporto priemonės dalyvavimo viešajame eisme sustabdymo sąlygomis.

Norima atsisakyti 2014 liepos 1 d. įsigaliojusių nuostatų, numatančių leidimo motorinei transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme sustabdymą (t. y. iš esmės registracijos panaikinimą) nustačius, kad motorinei transporto priemonei arba jos priekabai neatlikta privalomoji techninė apžiūra (išskyrus transporto priemones, turinčias leidimą nuvykti į techninių apžiūrų įmonę privalomajai techninei atlikti) arba kad ji neapdrausta transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, arba nesumokėti valstybės nustatyti su transporto priemone ar su dalyvavimu viešajame eisme susiję mokesčiai, taip pat numatytas 90 dienų laikotarpis priežastims, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas dalyvauti viešajame eisme, pašalinti.

„Privalomas civilinės atsakomybės draudimas visą laiką turi būti galiojantis tada, kada automobilis ar kita transporto priemonė dalyvauja viešajame eisme, o ne tada, kada ji stovi garaže“, – sakė projekto iniciatorius.

Tuo tarpu projektas, kuriuo buvo siūloma panaikinti reikalavimas dviratininkams, važiuojantiems važiuojamąja kelio dalimi, dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas, buvo atmestas.

Pagal LR Seimo kanceliarijos inf.