Kaip elgtis su „nuodingais“ žmonėmis?

2014-10-31

Visi žinote šį žmonių tipą – kolegą, kuris tiesiog spinduliuoja neigiamą aurą. Jis patiria pasitenkinimą keldamas problemas ir supykdydamas kitus žmones. Jo pasirodymas bet kurią situaciją paverčia stresine. Tai – „nuodingas“ žmogus. Ir visai kaip ofiso chuliganų, nepaklūstančių darbovietės normoms, jų neišvengsi. Socialinio tinklo LinkedIn ekspertai diskutavo kaip elgtis su nuodingais žmonėmis. Naujienų portalas bbc.co.uk pateikia keletą geriausių patarimą iš šios diskusijos.

Nubrėžtos ribos

Tai ypač aktualu bendraujant su etatiniais „paverkėjais ant peties“, kitaip tariant, žmonėmis, kurie kiekvienoje situacijoje mato vien tamsiąją pusę ir niekada nepraleidžia progos „pasibėdavoti“ kiekvienam, kuris tik sutinka (o tiksliau, nespėja atsisakyti) klausytis.

Dažniausiai mes jaučiame spaudimą klausytis tokių žmonių skundų, nes bijome pasirodyti nemandagūs ar bejausmiai. Tačiau svarbu nubrėžti aiškią ribą tarp mandagaus išklausymo  ir įsisukimo į tokių žmonių sukuriamą neigiamų emocijų sūkurį. Vienas geresnių būdų tai padaryti, yra tiesiog paklausti besiskundžiančiojo, kaip jis ketina spręsti iškilusią problemą. Taip jis bus priverstas arba nutilti, arba pakreipti pokalbį produktyvesne linkme.

Pakilimas virš problemos

Negatyvūs žmonės dažnai tiesiog varo iš proto, nes jų elgesys atrodo neracionalus ir neprotingas. Nesuklyskite – dažnai jų elgesys iš tiesų būna neracionalus ir neprotingas.

Kyla klausimas – kodėl turėtumėte į jų negatyvias emocijas atsakyti patys įsitraukdami į tokią būseną? Kuo labiau neadekvatus yra kito žmogaus elgesys, tuo lengviau turėtų būti pakilti virš šių spąstų ir pažvelgti į problemą blaiviai. Tai padaryti padeda įsivaizdavimas, kad esate mokslininkas, žiūrintis į savo tyrimo objektą.

Savo emocijų kontrolė

Norint išlaikyti emocinį barjerą, reikia gerai suprasti savo paties emocijas. Čia galioja taisyklė, kad negali sustabdyti žmogaus, grojančio tavo nervais, jeigu nesupranti, kad tai vyksta.

Žinoma, retkarčiais pasitaiko situacijų, kuomet norint rasti sprendimą reikia gerai pagalvoti. Čia padeda „vaidinti blondinę“ metodas – šypsotis ir pritariamai linksėti galvą. Tai suteikia laiko apsvarstymams ir veiksmų plano sudėliojimui.

Sprendimas, o ne problema

Emocijas, kurias patiriame, lemia tai, kur yra nukreiptas mūsų dėmesys. „Užsiciklinimas“ ties problema iššaukia ir paaštrina neigiamas emocijas bei stresą.

Susidūrus su „emociniu vampyru“, galvojimas apie tai, koks sunkus žmogus jis  yra ir koks jis išprotėjęs, jam suteikia galios prieš tave. Todėl verčiau galvoti apie tai, kaip spręsti bendravimo su tokiu asmeniu problemą.

 

Parengė Rūta Geležinė, pagal bbc.co.uk inf.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *