ŠMM apsisprendė, kaip gerins mokytojų padėtį

2015-01-29

Švietimo ir mokslo ministerija pagaliau apsisprendė, kokiais būdais gerins švietimo darbuotojų darbo sąlygas ir kaip kels ugdymo kokybę šalies mokyklose. Į pasiūlymų sąrašą patyliukais įtraukti ir keletas punktų, kurių dar rudenį reikalavo streikuojantys švietimo darbuotojai.

Švietimo ir mokslo ministerija (sutr. – ŠMM) savo pranešime spaudai teigia, kad pagaliau parengė sąrašą pasiūlymų dėl pedagogų darbo sąlygų gerinimo, kuriuos ketina įteikti Ministrui Pirmininkui.

Pasiūlymų sąraše numatoma pedagogų darbo užmokestį didinti numatant siaurinti tarnybinių atlyginimų koeficientų „šakutes“ ir minimalią pedagogų tarnybinių atlyginimų koeficientų ribą pakelti iki vidurkio. 2016 m. numatoma parengti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo tvarką, kuri galėtų būti praktikoje išmėginta 2017 m.

Auklėtojų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų algas norima sulyginti su kitų mokytojų atlyginimais. Ministerijos skaičiavimas, tai reikštų, kad ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų atlyginimus reikėtų pakelti maždaug 40 proc.

Priminsime, kad šis klausimas buvo įtrauktas į 2014 m. birželio 17 dieną Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“, kartu su Lietuvos švietimo profesinių sąjungų jungtine atstovybe Švietimo ir mokslo ministerijai įteiktą reikalavimų sąrašą, bei buvo viena esminių pedagogų streikų priežastis.

Siūloma kardinaliai keisti ugdymo finansavimo metodiką ir vietoje mokinio krepšelio, finansavimą skirti klasei. ŠMM viliasi, kad tokiu būdu bus užtikrintas stabilesnis ir skaidresnis ugdymo proceso aprūpinimas. Šie pokyčiai pirmąsias švietimo įstaigas pasiektų 2016 metais.

Taip pat norima, kad švietimo finansavimas didėtų atsižvelgiant į BVP augimą ir šalies finansines galimybes: siūloma jį palaipsniui didinti, iki kol nacionalinio biudžeto išlaidų dalis šveitimui pasieks 6% nuo BVP.

Parengė Rūta Geležinė, remiantis smm.lt inf.