Švietimo įstaigų vadovų atranka – ryškėja daugiau naujosios tvarkos kontūrų

2015-03-20

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad į keičiamą švietimo įstaigų vadovų atrankos tvarką buvo įtraukti nauji pasiūlymai. Tarp jų – ir apeliacijos galimybės suteikimas pretendentui į mokyklos, darželio ar kitos švietimo įstaigos direktoriaus postą, bei bendruomenės atstovo įtraukimas į vertinimo komisiją.

Švietimo ir mokslo ministerija (sutr. ŠMM) paskelbė pranešimą, kuriame aiškinama naujoji švietimo įstaigų atrankos tvarka. Be jau minėtų bendruomenės atstovo įtraukimo ir apeliacijos galimybės, taip pat planuojama pretendentų vertinimo procedūrą padalinti į tris etapus ir švietimo įstaigų vadovų atestaciją susieti su išoriniu mokyklos vertinimu.

Kompetencijų vertinimo padalinimas į tris etapus motyvuojamas tuo, kad šiuo metu jis, esą, užtrunka per ilgai – iki 10 ar net 12 valandų. Todėl norima šią procedūrą išskaityti tokiais etapais:

                   I. 1 valandos trukmės testas;

                 II.Bendrųjų kompetencijų vertinimas. Šis etapas būtų vykdomas ŠMM arba jai pavaldžioje įstaigoje, kur pretendentus vertintų psichologas, vadybos ir personalo atrankos specialistai. Šis etapas truktų iki 4 val.;

                 III. Gebėjimo vadovauti konkrečiai švietimo įstaigai vertinimas. Trečiasis etapas būtų vykdomas savivaldybėje.

Taip pat norima susieti švietimo įstaigų vadovų atestaciją su išoriniu mokyklos vertinimu, taip sumažinant mokyklos darbo trikdymą, bei suteikiant galimybę vertintojams mažiau laiko skirti dokumentų nagrinėjimui ir daugiau – bendravimui su vadovais. Tiesa, šį klausimą dar svarsto darbo grupė.

Diskusija dėl švietimo įstaigų vadovų konkurso organizavimo ir atestacijos tvarkos vyko  LR Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete, kur darbavosi ir Lietuvos švietimo taryba.

Parengė Rūta Geležinė, remiantis smm.lt inf. 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *