Tęsiamos derybos su ŠMM

2016-03-31 9264642405_52c2693bce_o

LPS „Sandrauga“ tęsia derybas su Švietimo ir mokslo ministerija dėl švietimo šakos kolektyvinės sutarties. 

Šiandienos derybų posėdyje nutarta, kad mokyklų vadovai negalės papildomų valandų dirbti savo vadovaujamose mokyklose, to iš anksto nesuderinę su įstaigos profesine sąjunga. Kaip pasakoja LPS „Sandrauga“ teisininkė Živilė Čeplauskė, šia nuostata siekiama užtikrinti didesnį pamokų paskirstymo skaidrumą:

„Kai mokyklos direktorius, dirbantis vadovaujamą darbą, dar papildomai sau pasiskiria kažkiek pamokų, iškyla skaidrumo ir vadovo atskaitingumo klausimai: ar mokykloje tikrai trūksta pedagogo, kuris galėtų dėstyti tas kelias valandas? O gal taip atimamos pamokos iš specialistų?“

Yra žinoma, ir „paslėptų tikslų“, tai – tikimės, jog tokio reikalavimo įvedimas padės mokyklų vadovams imti vertinti profsąjungas ne vien kaip oponentus ar net priešus, bet ir kaip vertingus socialinius partnerius.

Tarp kitų kolektyvinių derybų nutarimų, šiandien įvesta susitarimo tekste vartojamų sąvokų pataisa – žodis „pedagogai“ pakeistas į „švietimo įstaigų darbuotojai“. Tokiu būdu kolektyvinė sutartis tampa universalesnė ir aktuali ne tik išimtinai mokytojams, bet ir kitiems švietimo darbuotojams, tokiems kaip socialiniai pedagogai ar psichologai.

Jau kuris laikas už šią kolektyvinio susitarimo teksto pataisą aktyviai agitavo LPS „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis. Jo teigimu, išskirstant švietimo darbuotojus į pedagogus ir ne-pedagogus, prarandamas solidarumas, o tokia kolektyvinė sutartis užuot telkusi kolegas ir skatinusi bendradarbiavimą, mokyklą skaldo.

Bene daugiausiai diskusijų kilo dėl streikų reikalavimų perkėlimo (ar neperkėlimo) į kolektyvinę sutartį. Kol kas apsistota ties nuomone, jog reikia sukurti atskirą darbo užmokesčio didinimo programą, kuri būtų kolektyvinės sutarties dalis. Tačiau LPS „Sandrauga“ teisininkai šią idėją vertina atsargiai ir susilaikė nuo pritarimo: nutarus konkrečius skaičius, liečiančius pinigus, perkelti į atskirą dokumentą, kuris bus derinamas ateityje, kyla grėsmė, jog tokios programos galutinis variantas bus visai ne toks, kokio tikimasi.

Galiausiai derybose dalyvaujančios šalys iš esmės sutarė dokumente įtvirtinti nuostatą, jog skirstant darbo krūvius, pirmumas būtų suteikiamas esamiems įstaigos darbuotojams. Profesinės sąjungos neretai pastebi, jog mokslo metų pabaigoje pedagogams yra pranešama, jog ateinančiais mokslo metais mažės jų darbo krūvis. Jiems susitaikius su tokia mintimi ir atitinkamai pasiskirsčius darbo krūvius, naujais mokslo metais yra pasamdomas naujas darbuotojas, kuriam ir atiduodamos „sutaupytos“ valandos.

Socialiniai partneriai iš esmės pritarė šiai nuostatai, tačiau formuluotė dar bus derinama.

LPS „Sandrauga“ inf.