Praėjusi savaitė Europoje

2016-07-224150110507_fcb1d82db1_o

Praėjusią savaitę Europoje (ir ne tik) vyko mažiau nei įprastai streikų, tačiau veiksmo netrūko. Graikijoje derybomis priimtas, kad ir mažas, bet susitarimas dėl naujų darbo įstatymų. Tuo tarpu Maltoje derybomis išspręsti avialinijų problemos nepavyko. Rusijai teko galvoti kaip spręsti problemas dėl statomų stadionų ir išvengti FIFA kritikos . 

Graikija: naujas DK ir baimė dėl „Troikos“

Darbo santykius apibrėžiantys įstatymai keisis ir Graikijoje. Dėl jų vietos darbdavių organizacijų atstovai ir profesinės sąjungos pasiekė minimalų sutarimą.

Tačiau tai nereiškia, kad vietos profsąjungos gali lengviau atsipūsti. Artėjant rudenį vyksiančiam „reguliavimo programos“ peržiūrėjimui, ruošiamasi „naujoms atakoms“ prieš dirbančiųjų teises: minimalaus atlyginimo mažinimą, atleidimo lengvinimą ir profesinių sąjungų teisių suvaržymus.Tikimasi, kad būtent tokius reikalavimus kels Tarptautinis valiutos fondas, ES ir Europos centrinis bankas, graikų paprasčiausiai vadinami „Troika“.

Rusija: problemos stadionuose

2018 metų pasaulio futbolo taurės varžyboms besiruošiančioje šalyje įvyko jau ketvirtas incidentas dėl  stadionus statantiems darbuotojams nesumokėtų atlyginimų. Po pastarosios „algų vagystės“, įvykusios Sankt Peterburge, buvo užbarikaduoti vartai ir neleista rangovams išvykti iš statomo stadiono. Į konfliktą turėjo įsikišti policija ir valdžios institucijos. Skelbiama, kad po šio incidento rangovai prarado kontraktą, tačiau ar statybininkams bus išmokėtos „pavogtos“ algos – kol kas nežinoma.

Savo tyrimą apie darbo sąlygas ir darbų saugą 2018-ųjų čempionatui statomose stadionuose atlikusi FIFA jau anksčiau yra sukritikavusi Rusiją dėl darbų saugos, darbuotojų apmokymo ir bendradarbiavimo problemų, tačiau esminių trūkumų neįžvelgė.

Malta: stringa derybos tarp turizmo ministerijos ir pilotų profsąjungos

Derybos tarp Maltos turizmo ministerijos ir Air Malta pilotus atstovaujančios profesinės sąjungos stringa. Profesinė sąjunga derybomis siekia išsiderėti metinius priedus, o ministerija – sumažinti kai kurias pilotų garantijas. Beje, ministerija derasi verčiama Italijos oro linijų bendrovės, kuri žada pirkti dalį Air Malta akcijų, jei tik ji padidins „pilotų produktyvumą“.

Į sąvoką „pilotų produktyvumas“ patenka pirmiausia šiuo metu Air Malta galiojantis susitarimas, pagal kurį bendrovė, negalėdama suteikti pilotui priklausančio poilsio laiko, privalo jam mainais sumokėti 750 eurų kompensaciją. Sezono metu bendrovė tokiu būdu savo 118 pilotų kartais išmoka iki 82 tūkst. eurų per mėnesį.

Prancūzija: 80 proc. ne pilno etato darbuotojų – moterys

Šalies statistikos departamento atlikto tyrimo metu paaiškėjo šokiruojanti informacija – net 80 procentų ne pilnu etatu dirbančiųjų yra moterys. Beveik trečdalis prancūzių dirba ne visą darbo laiką – palyginimui, taip dirba vos 7 proc. vyrų. Beje, jei moteris turi partnerį arba vaikų –  tikimybė, kad ji neturės pilnaverčio darbo, išauga.

Parengė Rūta Geležinė, remiantis BWI,FIFA, Malta Today, RFI, ITUC ir kt.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *