Pedagogų atlyginimų didinimas toliau derinamas su ŠMM

2017-01-19 Kiek turi uždirbti mokytojas_(3)

Šiandien LPS „Sandrauga“, kartu su kitomis švietimo srityje veikiančiomis profesinėmis sąjungomis, susitiko su Švietimo ir mokslo ministre aptarti pateiktų pastabų mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modeliui.

 

Nors rengiama sistema yra vadinama „mokytojų etatinio apmokėjimo modeliu“,  iš tiesų yra kalbama apie du aspektus. Be atlyginimų didinimo, planuojama kelti ir mokytojų rengimo bei kvalifikacinius reikalavimus.

Švietimo ir ugdymo kokybė yra tiesiogiai susijusi su sistemoje dirbančiais pedagogais, tačiau pastariesiems vis dar tenka kovoti dėl didesnių atlyginimų, o tai stipriai prisideda ir prie menko pedagogo profesijos patrauklumo. Lietuvos edukologijos ir Vytauto Didžiojo universitetų mokslininkų parengtoje pedagogų rengimo koncepcijoje pažymima :

„Be abejo, profesija niekada nebus prestižinė jeigu ji nėra gerai apmokama. Palyginti su BVP vienam gyventojui, mokytojų atlyginimai yra žemiausi Europos Sąjungoje (Europos komisija, 2016, p. 28)“.

O štai kalbėti apie reikalavimus pedagogo kvalifikacijai yra kur kas sudėtingiau dėl įvarių pavojų. Pavyzdžiui, LPS „Sandrauga“ teisininkams reguliariai tenka ginti pedagogus, kurių kvalifikaciniai gebėjimai įvertinami prastai dėl diskriminacinių priežasčių. Dažniausiai – prasidėjus nesutarimams su mokyklos vadovybe.

Kita problema, tiesiogiai daranti įtaką ugdymo kokybei, yra klasės mokinių skaičius. Profesinės sąjungos jau eilę metų reikalauja mažinti mokinių skaičių klasėse, nes, kaip pažymi viena apklausoje dalyvavusi ikimokyklinio ugdymo pedagogė:

„Ne mažiau ir svarbus ir vaikų skaičius grupėse, kadangi ugdymas tapo labiau individualizuotas, patirtinis ugdymas, todėl vaikų skaičius 20 vaikų grupėje yra per daug“.

Atkreipiamas dėmesys, kad viena pagrindinių švietimo problemų yra gresiantis pedagogų senėjimas. Šios problemos sprendimui trukdo netolygus pasiskirstymas: nors kai kur pedagogų trūksta jau dabar, daugelyje savivaldybių vis dar fiksuojamas jų perteklius. O tai neleidžia į švietimo sistemą įsilieti jauniems, ką tik studijas baigusiems pedagogams, nors žinoma, kad visai netrukus jų pagalbos labai stigs.

LPS „Sandrauga“ teikė pastabas dėl mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelio, kurios buvo parengtos apklausus profesinės sąjungos narius iš 36 švietimo įstaigų.

Rūta Geležinė