VĮ „Automagistralė“ pažadėjo: po reorganizacijos blogiau nebus

susitikimas Krk2017-09-14

Reorganizuojamos VĮ „Automagistralė“ darbuotojus visoje Lietuvoje veikiančiose meistrijose atstovaujanti profesinė sąjunga „Sandrauga“ antradienį susitiko su jos atstovais. Nedalyvavus l. e. direktoriaus pareigas M. Rinkevičiui, „Sandrauga“ savo narių darbuotojų reikalus ir ateities perspektyvas aptarė su įgaliotais atstovais iš VĮ „Kauno regiono keliai“. Prie šios įmonės reorganizacijos metu ir bus prijungta „Automagistralė“.

Profesinė sąjunga rūpinasi būsimomis narių darbo sąlygomis ir teisėmis po reorganizacijos. Pati reorganizacijos procedūra palies šiuo metu valstybės valdomas kelių priežiūros bendroves. Jos metu VĮ „Automagistralė“ kartu su Alytaus, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus regioninėmis kelių priežiūros įmonėmis bus prijungtos prie VĮ „Kauno regiono keliai“, kurios pavadinimas bus pakeistas į VĮ „Kelių priežiūra“. Oficialiai nurodoma, kad laukiančios reorganizacijos tikslas – optimizuoti ir sumažinti valstybės įmonių, kurios prižiūri valstybinės reikšmės kelius, valdymo išlaidas ir suformuoti efektyvų valstybinės reikšmės kelių priežiūros modelį.

Kaip paaiškino su profsąjunga „Sandrauga“ įgaliotas konsultuotis dabartinis „Kauno regiono kelių“ direktorius Darius Aleknavičius, valstybės įmonių sujungimas leis kasmet sutaupyti net po 8,5 milijonus eurų, nes reorganizacija esą gerokai apkarpys esamus kelių priežiūros kaštus ir sąnaudas kiekvienam taisomam kilometrui. Po reorganizacijos, kurios pabaiga numatoma jau spalio 31 d., naujojoje VĮ „Kelių priežiūra“ dirbs daugiau nei 2600 darbuotojų.

Susipažinusi su šia pateikta teorine informacija „Sandrauga“ direktoriui Dariui Aleknavičiui turėjo daug klausimų ir pastebėjimų, kuriuos ne kartą išsakė profsąjungos nariai kelininkai. Vievio, Širvintų, Kauno, Ariogalos, Pagrybės, Endriejavo meistrijų darbininkus atstovaujanti profesinė sąjunga pareikalavo įgaliotus VĮ „Automagistralė“ atstovus užtikrinti, kad reorganizacija darbuotojams ne tik nesukeltų jokių nepatogumų, bet svarbiausia – būtų užtikrintos visos soc. garantijos, darbuotojai nebūtų atleidžiami, keičiama jų darbo specifika ar naikinamos pareigybės ir kt.

Krk vadovasD. Aleknavičius ir jam konsultacijoje talkinęs „Kauno regiono kelių“ teisininkas E. Dūdonis pareiškė galintys garantuoti visą pluoštą „gerųjų naujienų“. Ar tos naujienos tikrai visais atvejais yra „gerosios“, galima diskutuoti. Nes viena vertus, darbuotojams į „Kelių priežiūrą“ perkeliamas stažas ir dirbant VĮ „Automagistralėje“ sukauptos atostogos, taip pat nebus priverstinių atleidimų, o naujasis darbdavys įsipareigoja nepridėti naujų darbų ir nebloginti darbo sąlygų.

Tačiau kita vertus – atlyginimo kėlimas bent jau artimiausiais po reorganizacijos metais nenumatomas, o daug nepasitenkinimo darbininkams keliantis darbo sąlygų gerinimas (kaip lauko tualetų ir portabilių virtuvėlių nebuvimas) irgi nelaikomas prioritetu. Dar daugiau, pasak VĮ „Kauno regiono keliai“ direktoriaus, darbo sąlygos dirbant keliuose jau ir taip esančios „labai geros“. Su šiuo teiginiu, ko gero, nesutiktų nei vienas VĮ „Automagistralė“ darbuotojas, todėl profsąjunga pasistengė jų nuomonę vadovui perteikti. Direktorius teigė, kad 2018 m. reorganizuotoje įmonėje yra paskirti vidinių procesų stabilizacijai, o ne atlyginimų kėlimui – ir pabrėžė, jog dirbti VĮ „Kelių priežiūra“ negu buvusiose regioninėse įmonėse blogiau tikrai nebus.

„Sandrauga“ ir toliau dės visas pastangas, kad būtų užtikrinti ne tik šie skurdokai skambantys pažadai, tačiau būtų tinkamai ginamos ir atstovaujamos kelininkų teisės bei palaipsniui gerinamos jų darbo sąlygos.

LPS „Sandrauga“ inf.