„Sandrauga“ stoja ginti Tauragėje atleidžiamų savivaldybės vairuotojų

Tauragė auto2017-12-14

Artėjančios Kalėdos, turinčios dovanoti pačias gražiausias emocijas, tokios bus ne visiems. Tauragėje, kur platų profsąjunginį tinklą jungia „Sandrauga“, rajono savivaldybės valdžia nusprendė sutaupyti dovanoms ir, prisidengę racionaliu biudžeto lėšų panaudojimu, iš darbo atleidžia visus etatinius savivaldybės vairuotojus. Vairavimo paslaugą rengiamasi pirkti iš trečiųjų asmenų arba vairuosiantys patys valdininkai. „Taip galima ir pusę savivaldybės darbuotojų atleisti.“ – žodžių į vatą nevynioja Tauragės raj. savivaldybės profesinės sąjungos „Sandrauga“ padalinio pirmininkė E. Jurgilienė.

Savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis, paklaustas, kodėl atleidžiami vairuotojai, ar tokiu būdu tikimasi sutaupyti, redakcijai pateikė tokį atsakymą: „Siekiant, kad Tauragės rajono savivaldybės administracija ekonomiškai ir racionaliai naudotų jai skirtas lėšas, numatyta maksimaliai optimizuoti administracijos kaštus bei veiklą. Įvertinus vairuotojų darbo poreikį Tauragės rajono savivaldybės administracijoje nustatyta, kad vairuotojų funkcijos yra perteklinės, nes didelę darbo laiko dalį vairuotojai neaprūpinami darbu“.

Pasak M.Petraičio, savivaldybės administracijos darbuotojai turi vairuotojų pažymėjimus, todėl tarnybinius automobilius galės vairuoti patys ir savivaldybei esą netikslinga turėti atskiras vairuotojų pareigybes. M.Petraičio teigimu, išimtiniais atvejais, kai administracijos darbuotojai negalės patys vairuoti tarnybinių automobilių, šią paslaugą bus galima įsigyti iš trečiųjų asmenų. Vairuotojus savivaldybė atleidžia, bet šventinių priedų prie atlyginimų, nors kalba apie taupymą, atsisakyti neketina – tai būsiąs paskatinimas darbuotojams artėjančių švenčių proga.

Anot M.Petraičio, priedai, priemokos skiriami teisės aktų nustatyta tvarka, esant įstatymuose numatytiems pagrindams (už papildomų užduočių atlikimą, kai atliekamos kito darbuotojo funkcijos jo ligos laikotarpiu ir kt.). Į klausimus, kam, kiek ir už ką bus skiriami priedai, administracijos direktorius neatsakė. Savivaldybės administracijai priklauso devyni automobiliai. Vidutinis vairuotojo atlyginimas Tauragės rajono savivaldybės administracijoje 2017 m. siekia 574 Eur neatskaičiavus mokesčių. Mažiau „baltuosiuose rūmuose“ uždirba tik valytojos, kasininkė ir darbininkas.

E.Jurgilienė: „Taip galima ir pusę savivaldybės darbuotojų atleisti“

Savivaldybės darbuotojų profsąjungos vadovė Elena Jurgilienė patvirtino, kad vairuotojai priklauso profesinei sąjungai „Sandrauga“, tik negalėjo atskleisti, ar visi, gavę įspėjimus apie atleidimą vairuotojai kreipėsi į profsąjungą. – Ne visai suprantama, kodėl tarybos nariai nesvarsto savivaldybės administracijos pareigybių sąrašų, bet šios pareigybės naikinamos direktoriaus įsakymu. Sprendimo, kad direktorių tai daryti įgalioja taryba, aš nemačiau. Nežinojau, kad ne tarybos kompetencija naikinti etatus. Taip galima ir pusę savivaldybės darbuotojų atleisti.

Tokie opūs klausimai turi būti išdiskutuoti, priimtas pats tinkamiausias sprendimas, – sakė E.Jurgilienė. Pasak profsąjungos vadovės, kol kas savivaldybės vadovai vengia teikti informaciją ir konsultuotis su profsąjunga. – Savivaldos įstatymas reglamentuoja, kad visi priimti sprendimai turi būti aiškūs, suprantami ir skaidrūs. Šiuo atveju nesuprantama, kodėl naikinamos vairuotojų pareigybės. Daugelis šalies savivaldybių turi vairuotojus, nes vairavimas – irgi darbas.

Biudžetinių įstaigų tarnybinių transporto priemonių pavyzdinėse taisyklėse nurodyta, kad „tarnybiniais lengvaisiais automobiliais su vairuotoju tarnybos reikmėms gali naudotis kiekvienas įstaigos darbuotojas“. Dabar išeina taip, kad patys savivaldybės darbuotojai turės vairuoti. Kas dirbs tą darbą ir kaip jis bus apmokamas? Daug neaiškumų. „Sandrauga“ nepaliks nuošalyje žmonių ir išnagrinės situaciją iki paskutinio neaiškaus sakinio, veiksmo ar sprendimo, – patikino E.Jurgilienė.

Tauragė auto 2Atleidžiamas J.Aušra: „Čia ne karas ar liga“

Šešiolika metų savivaldybės administracijos vairuotoju (dar reikėtų priskaičiuoti stažą nuo 1995 m. Žemės ūkio skyriuje, kuris buvo prijungtas prie savivaldybės administracijos) dirbantis Jonas Aušra skaičiuoja vežiojęs keturis rajono merus – Petrą Jokubauską, Robertą Piečią, Praną Petrošių ir dabartinį merą Sigitą Mičiulį. – Be abejo, netikėta, nors visas gyvenimas pilnas reformų. Ką dabar gali suprasti politikų sprendimus? Jiems turbūt taip patogiau, – „Tauragės kurjeriui“ sakė ilgametis savivaldybės vairuotojas.

Tačiau kol kas kito darbo pasiūlymo neturintis 54-erių vyras nusiteikęs optimistiškai. – Sveikata nesiskundžiu ir moteris myliu, – pajuokavo J.Aušra. – Turiu visokių šalutinių sugebėjimų, kurių gyvenimas išmokė, ką nors sugalvosiu, nepražūsiu. Čia gi ne karas ar liga. Niekada darbdavių nebaustas, o šiemet ir padėkos raštą už ilgametį darbą gavęs J.Aušra savivaldybės darbuotojus vežiodavo ne tik į tolimesnius šalies kampelius, ne kartą įvairias delegacijas yra vežęs į kitas Europos šalis.

„Geriau mokėti mažesnį atlyginimą negu bedarbio pašalpą“

Savivaldybės tarybos opozicijos atstovas Stasys Lapė teigė, kad informaciją apie atleidžiamus darbuotojus, ar šiam sprendimui nereikalingas savivaldybės tarybos sprendimas, iš savivaldybės administracijos gauti labai sudėtinga. – Savivaldybės administracija teigia, kad įstatymų ir tvarkų jie nepažeidžia, kadangi administracijos struktūra nesikeičianti, lieka Bendrasis skyrius (jam ir priklauso atleidžiami vairuotojai – red.), o derinti su savivaldybės taryba reikią tik didžiausią pareigybių skaičių.

Visi kiti pertvarkymai esantys administracijos kompetencija, nes valdymo struktūra bendra, joje nenurodytas darbuotojų skaičius atskiruose struktūriniuose padaliniuose, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo S.Lapė. Pasak S.Lapės, nuostata, kai žmonės atleidžiami jiems nepasiūlant kito darbo, labai bloga. – Tokia mano ir turbūt daugelio tauragiškių nuomonė. Geriau mokėkime žmogui mažesnį atlyginimą ir duokime darbo, o ne bedarbio pašalpą.

Taip vydami žmones iš Lietuvos mes nieko nepasieksime, – įsitikinęs S.Lapė. Opozicijos lyderis Pranas Petrošius teigia kreipsiąsis opozicijos vardu į administraciją ir merą, kad būtų pateikta informacija, kiek kainuos vairuotojų paslaugos pirkimas, kiek bus išmokėta kompensacijos vairuotojams. – Vairuotojams apie atleidimą buvo pranešta tą dieną, kai vyko tarybos posėdis, bet jokios informacijos niekas nepateikė, neklausė tarybos narių nuomonės. O svarbiausia, kad nesakoma, kas bus toliau, už kokius pinigus pirks paslaugą ir ar tikrai ji neatsieis brangiau nei vairuotojų išlaikymas, – kalbėjo P. Petrošius.

„Tauragės kurjerio“ ir LPS „Sandraugos“ inf.