Technikos priežiūra gerėja, požiūris į vairuotoją – ne taip sparčiai

2014-07-16

Tinklaraštis cargonews.lt skelbia, kad sunkvežimių techninės apžiūros rezultatai Lietuvoje gerėja. Darbdaviams tampa įprasta rinktis kokybę keičiant su vilkiko saugumu ir darbo našumu susijusias detales. Tačiau retos išimtys dar sutinkamos, kai galvojama apie vairuotojo patogumą.

Skelbiamame straipsnyje pažymima, kad neigiama patirtis išmokė vežėjus netaupyti techninės apžiūros sąskaita. Net ir turint galiojantį techninės apžiūros taloną, tolimųjų reisų vairuotojai, būdami užsienyje gali sulaukti vietinių transporto inspektorių nurodymų patikrinti vilkiko būklę, bei artimiausiame servise pašalinti visus esamus gedimus. Tokios paslaugos užsienyje kainuoja bent 4-5 kartus brangiau negu Lietuvoje.

Šios situacijos, kartu su siekiu išvengti remonto reiso metu, skatina transporto įmonių vadovus atsakingai prižiūrėti techniką bei rinktis kokybiškas keičiamas dalis, teigia vieno sunkvežimių remonto padalinio vadovas A. Prascevičius. Jo teigimu, tai lemia palyginti gerus techninių apžiūrų rezultatus Lietuvoje. Kasmetinę techninę apžiūrą iš pirmo karto praeina 61 proc. N2 ir N3 klasės transporto priemonių, bei daugiau negu 70 proc. transporto priemonių, kuomet yra tikrinamos priekabos ir puspriekabės. Dažniausiai techninių apžiūrų metu aptinkamus trūkumus rodo lentelė:

Vežėjai ignoruoja menkai žinomus turkiškus ar kiniškus prekių ženklus ir beveik visuomet pirmenybę teikia kokybei. „Ypač, kai kalba eina apie dalykus, susijusius su vilkiko saugumu ar tiesiogine įtaka darbo našumui. Išimtys daromos retai ir tik tais atvejais, kai naudojant nenaują ar pigią detalę iš tiesų nekils jokių rūpesčių. Tarkim viena paskutinių panašių operacijų, atliktų mūsų servise buvo kondicionieriaus kompresoriaus keitimas: naujas MAN agregatas kainuoja maždaug 1500 litų, o dėvėtas – apie 600 litų. Tokiam agregatui sugedus vairuotojas patirs diskomfortą, bet tai greičiausiai nebus darbus trikdanti problema. Kalbant apie, tarkim, stabdžių sistemos remontą, į pigius pasiūlymus vežėjai net nežiūri.“ – pasakojo A. Prascevičius.

Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ specialistai atkreipia dėmesį, kad kokybės reikalavimams daromos išimtys, kuomet kalbama apie vairuotojų patogumą dar liudija apie Europos standartų nepasivijusią transporto įmonių savininkų savimonę. „Tai, kad vežėjai darbo našumą vertina rimčiau už darbuotojui sudaromas sąlygas, rodo, kad transporto įmonių savininkams dar trūksta savimonės ir gebėjimo žvelgt į perspektyvą. Lietuvoje jau eilę metų juntamas tolimųjų reisų vairuotojų stygius, todėl įmonių savininkams būtų kur kas perspektyviau investuot į gerų darbo sąlygų sudarymą, didinat šių specialistų lojalumą įmonei ir stabdant emigraciją į kitas šalis. Džiugu, kad bent jau saugumo klausimais judama teisinga linkme. Vežėjams palinkėčiau, kad jie dar labiau orientuotųsi į strategiją ir žvelgtų į perspektyvą“ – teigė LPS „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis.

Rūta Geležinė, remiantis cargonews.lt informacija