#AmžiusNesvarbu: socialinis eksperimentas skatina keisti požiūrį į vyresnius darbuotojus

2019-01-03

Siekiant keisti visuomenės požiūrį į vyresnius darbuotojus, Lietuvoje atliktas socialinis eksperimentas. Kas antras Lietuvos gyventojas yra patyręs diskriminaciją dėl amžiaus bandydamas įsidarbinti. Žinutę visuomenei „#AmžiusNesvarbu“ siunčiantį socialinį eksperimentą inicijavo prekybos tinklas „Rimi”.Antanas_Raius1

Kelių eksperimente sutikusių dalyvauti žmonių buvo paklausta, ką jie pakviestų dirbti į savo komandą, jei reikėtų remtis tik savo pirmu įspūdžiu. Jų paprašyta išsirinkti sau komandą iš salėje sėdinčių įvairiaus amžiaus žmonių. Tokią pat užduotį atskirai atliko suaugusieji ir vaikai. Socialinį eksperimentą filmavusios kūrybinės komandos narė patvirtino, kaip mūsų visuomenė yra veikiama stereotipų vyresnių žmonių atžvilgiu.

Prekybos tinklo „Rimi“ personalo vadovė Dovilė Buinickaitė-Struckienė sakė, kad šiuo projektu siekta atkreipti visuomenės dėmesį į sunkumus, su kuriais susiduria darbo ieškantys vyresni žmonės, ir kartu rodant tikras darbuotojų istorijas, suteikti žmonėms daugiau pasitikėjimo, nesvarbu kokio amžiaus jie būtų.

„Norime padrąsinti ir pasakyti, kad amžius nesvarbu ir mes laukiame jūsų. Turime keisti požiūrį, nes nė vienas nėra per senas kurti, dirbti patinkantį darbą ar tiesiog džiaugtis gyvenimu – jei tik žmogus to nori, čia nėra ir negali būti amžiaus cenzo“, – sakė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

Ji pridūrė, kad „Rimi“ turi daug sėkmingos patirties įdarbinant vyresnius žmones ir nori dalintis ja su kitais darbdaviais. Šiuo metu įmonėje dirba 3,2 tūkst. darbuotojų, iš jų daugiau nei tūkstantis – vyresni nei 50 metų. Keli iš jų dalyvavo ir socialiniame eksperimente: tarp jų buvo 74-erių Antanas, kuris visai nejuokavo prisipažindamas, kad vos per kelias sekundes gali pralinksminti bet kurį žmogų, 56-erių Ramunė, kuri visus sužavėjo savo elegancija, ir dvi Danutės – viena juokėsi gyvenime geriausiai mokanti ruošti žuvį, o kita buvo tokia nuoširdi ir miela, kad vaikai ją ypač mielai rinkosi į savo komandą.

„Mes dažnai girdime, kad vyresni žmonės yra lėti, neimlūs naujovėms, prastai gebantys naudotis technologijomis, tačiau mes galime pasakyti priešingai – tai atsakingi, labai darbštūs, dėmesingi, visada padėti pasirengę kolegos, kurie dėl savo gyvenimiškos patirties yra ypač mylimi pirkėjų“, – pridūrė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

„Rimi“ informacija

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *