Europos Parlamentas balsavo už Mobilumo paketą

2019-04-04

Europos Parlamentas pritarė prieštaringai vertinamam Mobilumo paketui. Šis vežėjų veiklą reglamentuojantis dokumentas dar turės būti derinamas su Europos Komisija ir Europos Taryba. Mobilumo paketą kritikuojančios šalys priešinasi reikalavimui periodiškai grąžin19f08927-293f-4829-89cc-391dc1e70890ti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms.

Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Lietuva buvo tarp šalių, kurios nesutinka su siūlymu riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų.

Rytų Europos šalių transporto ministrų teigimu, taip siekiama apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų. Prisidengiant tokiais siūlymais norima apginti nacionalinių vežėjų interesus, į antrą planą nustumiant vieningą Europos transporto rinką.
Siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje taip pat kelia didelį nerimą, kadangi Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui: trūksta saugių aikštelių, viešbučių, dušų ir pan.

Mobilumo paketas taip pat reikalauja, kad vilkikams kaskart kertant naujos valstybės sieną, jų vairuotojai atlyginimas ir atostogos būtų skaičiuojami pagal tos šalies įstatymus. Šiuo metu darbo užmokestis nustatomas pagal jų registracijos šalies tvarką.
Poziciją dėl vairuotojų komandiravimo Europos Parlamentas ketvirtadienį patvirtino 317 nariams balsavus už, 302 – prieš ir 14 susilaikius.

Pozicija dėl vairuotojų poilsio laiko taisyklių buvo patvirtinta 394 nariams balsavus už, 236 – prieš ir 5 susilaikius.

Taip pat pritarta nuostatai, kad vežėjų įmonės darbo grafikus turi sudarinėti taip, kad vairuotojams būtų sudarytos galimybės mažiausiai kas 4 savaites grįžti namo.

www.vz.lt informacija