TARPTAUTINĖS PROFESINIŲ SĄJUNGŲ NAUJIENOS: keturių darbo dienų savaitė – ateities tikslas

2019-05-13

„Sparti technologijų pažanga, robotizacija darbo rinkoje reiškia, kad keturių dienų darbo savaitė yra realus 21 amžiaus tikslas“, – teigia Didžiosios Britanijos profesinių sąjungų lyderiai. Tokį reikalavimą Profesinių sąjungų kongrese (Trade Union Congress) taip pat pareiškė ir generalinis sekretorius Francesas O‘Grady. Generalinio sekretoriaus pranešime teigiama, kad šalyse kuriose sparčiai vystosi IT technologijos turėtų būti sumažintas darbo valandų skaičius savaitėje.Global-Utilities-market

Mančesteryje vykusioje konferencijoje generalinis sekretorius kalbėjo apie tai, kad 19 amžiuje profesinės sąjungos išreikalavo, kad darbo dieną sudarytų tik aštuonios darbo valandos. 20 amžiuje dar kartą iškovojome teisę į dviejų dienų laisvadienius ir apmokamas atostogas. „Dabar jau 21 amžius, turime vėl išsikelti naujus tikslus ir ambicijas siekiant šio tikslo. Manau, kad ir šiame amžiuje mes galime išsikovoti keturių dienų darbo savaitę, nesumenkinant darbo užmokesčio. Atėjo laikas pasinaudoti naujų technologijų teikiamomis privilegijomis ir leisti joms atlikti didžiąją dalį darbų už mus – darbuotojus“, – teigė Francesas O‘Grady.

Konferencijoje taip pat buvo pateikta Profesinių sąjungų kongreso atlikta ataskaita, kurioje pateikta apklausa apie darbo laiką ir dienų skaičiaus įtaką darbuotojų darbo našumui. Didžioji dalis respondentų tikina, kad keturių dienų darbo savaitė būtų racionalus sprendimas, ypatingai darbuotojams, kurie dirba aptarnavimo sferoje. Ataskaitoje pateikiama statistinė informacija: pagal gautus duomenis, daugiau nei 1,4 milijono žmonių šiuo metu dirba septynias dienas per savaitę, o 3,3 milijono žmonių dirba daugiau kaip 45 valandas per savaitę.

Profesinių sąjungų kongreso ataskaitoje pateikiami tyrimai parodė, kad darbo užmokestis ir valandų trukmė darbe yra du pagrindiniai faktoriai, kurie darbuotojams sukelia didžiausią stresą ir susirūpinimą. Asociacija, kaip pavyzdį, nurodė kompaniją „Amazon“, kurioje sandėlių darbuotojai yra prilyginami robotams; atsitikus nelaimingam atsitikimui ar nežymiam sveikatos sutrikimui, iškviečiami medikai ir darbuotojams suteikiama pagalba čia pat – įmonės ribose.

www.theguardian.com/uk-news informacija

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *