Tarptautinės profesinių sąjungų naujienos

2019-07-02

Deutsche Bank“ svarsto panaikinti 20 tūkstančių darbo vietų. Vokietijos bankas „Deutsche Bank“ svarsto sumažinti savo darbo jėgą daugiau nei penktadaliu, arba 20.000, žmonių. „Bloomberg“ ir „The Wall Street Journal“ šaltinių teigimu, banko vadovas Christianas Sewingas svarsto galimybę panaikinti 20.000 darbo vietų. Galutinis jo sprendimas paaiškės šią savaitę, kai jis pristatys naujus banko restruktūrizavimo planus. Šiuo metu „Deutsche Bank“ turi 91.500 darbuotojų. Tai 4.000 žmonių mažiau nei prieš metus, kai p. Sewingas perėmė banko vadovo postą ir pradėjo pirmąją restruktūrizaciją.deutsche-bank-bankas-londone-59510773cdbab

Šaltinių teigimu, „Deutsche Bank“ daugiausiai ketina mažinti darbuotojų skaičių investicinės bankininkystės skyriuje, ypač JAV. Tarptautinių vertybinių popierių veikloje darbo gali netekti pusė žmonių. Taip pat esą ketinama atnaujinti valdybos ir vadovų sudėtį.

Pastaruoju metu apie mažinamą darbo vietų skaičių praneša ne vienas bankas. Birželį Ispanijos bankas „Santander“ nusprendė atleisti apie dešimtadalį savo darbuotojų. Lietuvoje šiemet „Luminor“ bankas pranešė, kad panaikins 420 darbo vietų.

  • „Ford“ Europoje naikina 12 tūkst. Darbo vietų

Automobilių gamintoja „Ford“ iki kitų metų galo ketina Europoje panaikinti 12.000 darbo vietų. „Ford“ veikla Europoje kol kas yra nuostolinga, tad įmonė tikisi Senajame žemyne pertvarkyti savo verslą ir sumažinti kaštus. Įmonė ketina uždaryti 6 iš 24 Europoje esančių gamyklų. Šiuo metu „Ford“ Europoje turi 51.000 darbuotojų. „Ford“ viena iš daugelio automobilių gamintojų, kurios pastaruoju metu mažina darbuotojų skaičių.

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ šį pavasarį paskelbė, kad naikina 3.000 darbo vietų. Indijos grupei „Tata“ priklausanti „Jaguar Land Rover“ (JGR) pranešė naikinanti 4.500 darbo vietų. Pernai lapkritį JAV bendrovė „General Motors“ dėl didelės konkurencijos nusprendė atleisti 14.000 žmonių. Vokiečių „Volkswagen“ prieš porą metų ryžosi panaikinti 40.000 darbo vietų.

5 priežastys

Yra kelios priežastys, kodėl automobilių industrijai pastaruoju metu sekasi prasčiau, rašo BBC. Visų pirma, tai mažėjanti paklausa, ypač Kinijos rinkoje. Be to, Europoje dėl aplinkosaugos reikalavimų krenta dyzelinių automobilių pardavimai, o mažesnę taršą keliančius automobilius pagaminti yra brangiau. Prie naujų aplinkosaugos reikalavimų padėtų prisitaikyti elektromobiliai, tačiau šie gamintojams kelia naujų iššūkių – reikia pakeisti gamybos procesus, padaryti elektromobilius prieinamus platesniam vartotojų ratui.

Nerimo kelia ir tolimesnė ateitis. Jei keliuose įsigalės savavaldžiai automobiliai, dalis žmonių gali nuspręsti nebepirkti nuosavo automobilio, o automobiliu dalintis su kitais. Galiausiai, Jungtinėje Karalystėje esantiems automobilių gamintojams nerimą kelią artėjantis „Brexit“. Vien 2017 m. investicijos į JK automobilių gamybą krito 46,5%.

Šaltinis www.bloomberg.com