Mokytojai: persidirbę ir nevertinami, tačiau mylintys savo darbą

2015-03-22

Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas paneigė posakį „svetur ir žolė žalesnė“. Na, bent  jei esi mokytojas. Apklausus Jungtinėje Karalystėje dirbančius pedagogus, paaiškėjo, kad jie susiduria su panašiomis problemomis kaip ir jų kolegos Lietuvoje. Britanijos mokytojams nėra svetimas pervargimas (o tiksliau – persidirbimas), bei jausmas, kad esi nevertinamas. Tačiau mokytojų atsidavimo savo profesijai tai nepakeičia.

Guardian teacher network atlikta apklausa parodė, kad 82 proc. JK mokytojų mano, jog jų darbo krūvis yra absurdiškai didelis. Daugiau nei pusė jaučia, jog darbe jais nepasitikima. Tik keturi iš dešimties tvirtino esantys patenkinti savo darbu. Vis dėl to, net 97 proc mokytojų palaikė idealistišką mintį, kad mokykla – tai vieta, kuri turėtų stengtis mokiniams įkvėpti meilę mokytis bent jau taip pat smarkiai, kaip kad stengiasi, kad mokiniai gerai išlaikytų egzaminus.

„Nieko nėra geriau, nei jausti, kad įkvepi mokiniams meilę savo dalykui“ – sakė vienas respondentas. Nuotr.: Alamy

Tyrimą aprašiusio britų dienraščio The Guardian žurnalistus šokiravo žinia, kad net 82 proc. mokytojų teigia, jog jų darbo krūvis tapo nebesuvaldomas. Beveik kas penktas respondentas teigė besigailintis savo pasirinkimo tapti mokytoju, o vienas pedagogas rėžė tiesiai šviesiai: „Kuo ilgiau mokytojauju, tuo labiau priartėju prie pensijos“.

Perdėtą mokytojų darbo kontrolę puikiai apibūdina vienos respondentės išsakyta mintis, kad kuo labiau ji turi atsiskaityti už kiekvieną savo žingsnį, tuo jai sunkiau planuoti savo darbą ir priimti sprendimus:

„Man patinka sunkiai dirbti, tačiau dabar mano darbas kruopščiai kontroliuojamas. Tai trukdo priimti sprendimus kaip geriausiai atlikti vieną ar kitą užduotį. Tai kelia labai daug streso. Aš jaučiausi kur kas laimingesnė kai galėjau pati valdyti savo darbo krūvį“.

Įdomu tai, kad šios problemos spręsti nepadeda ir didesnė mokytojo darbo patirtis. Tiek pat jaunų, kaip ir vyresnio amžiaus pedagogų teigė, kad jų darbo krūvis yra toks didelis, kad jį yra per sudėtinga suvaldyti.

Privačiose mokyklose padėtis truputį geresnė. 45 proc. privačiose mokyklose dirbančių pedagogų teigė, kad jiems tenkantis darbo krūvis yra suvaldomas. Tiesa, šie pedagogai yra ir kur kas labiau „motyvuoti“ uždarbiu  – beveik kas antras prisipažino, kad dėl didesnės algos pakeistų darbovietę.  Tarp dirbančiųjų valstybinėse mokyklose taip pasielgtų mažiau nei trečdalis mokytojų.

Apklausoje dalyvavo daugiau nei 5 000 respondentų. Apklausos rengėjai domėjosi, kiek laimingi savo darbe jaučiasi mokytojai, bei kokios priežastys lemia jų (ne)pasitenkinimą.

Parengė Rūta Geležinė, remiantis The Guardian inf.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *