Švietimo profsąjungos susitiko aptarti bendrų veiksmų

2015-06-02 

Šiandien švietimo darbuotojus atstovaujančios profesinės sąjungos iš visos Lietuvos rinkosi Vilniuje aptarti bendrų veiklos krypčių. Susitikimo metu profsąjungų lyderiai tarėsi, kaip bendromis jėgomis vystyti socialinį dialogą su Švietimo ir mokslo ministerija, bei aptarė visų pedagogų ir švietimo darbuotojų interesus geriausiai atstovaujančios šakos kolektyvinės sutarties pasirašymo galimybes ir perspektyvas.

Nors Lietuvoje dažnai kalbama apie profsąjungų susiskaldymą, šiandien vykęs susitikimas įrodo priešingai. Padėtis švietimo sektoriuje jau seniai yra, švelniai tariant, nekokia, tad profesinės sąjungos vienija jėgas siekdamos gerinti pedagogų padėtį.

Šiuo metu švietimo ir mokslo srityje dažniausiai yra numetamos pavienės, nežinia kuo paremtos ir siekiančios „kosmetinės“ reformos (tokios, kaip mokslo metų prailginimas), tuo tarpu patyrusių pedagogų balsas, kad būtinos sisteminės, tikslingos ir strategiškos pertvarkos – lieka neišgirstas.

Susitikime dalyvavusi Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ atstovė Živilė Čeplauskė po susitikimo komentavo: „visos švietėjus atstovaujančios profesinės sąjungos turi veiklos kryptis, tikslus ir vizijas. Tačiau jos visos sutinka, kad pokyčių šioje srityje verkiant reikia“.

„Tad vienijame pajėgas ir ieškome bendrų pozicijų, kad ministerija pagaliau išgirstų ir prisimintų mūsų šalies pedagogus ir be streikų“ – šypteli ji, prisimindama faktą, Lietuvos statistikos departamento duomenimis, nuo 2000 metų (kuomet pradėta rinkti statistinė informacija apie streikus) 98,9 procentus visų streikų surengė švietimo įstaigos, o švietimo darbuotojai sudarė 95,2 proc. visų streikavusių darbuotojų.