Lufthansa streikų epe – nauja taktika

2015-11-14

Praėjusią savaitę nuaidėjęs Vokietijos oro linijų „Lufthansa“ darbuotojų streikas privertė bendrovę atšaukti apie 4000 skrydžių ir sujaukė kelionės planus maždaug  430 000 keliautojų. Su profesinėmis sąjungomis konfliktuojančioje bendrovėje streikai jau yra tapę nuolatiniais palydovais – vien bendrovės pilotai 2014 metais surengė 10 streikų. Tačiau naujausias, keleivių salono įgulos surengtas streikas, pakylėja disputą į naują lygmenį. Tad kuo gi jis toks išskirtinis?

Nesutarimai tarp Vokietijos skrydžių bendrovės „Lufthansa“ ir joje veikiančių profesinių sąjungų prasidėjo prieš du metus dėl bendrovės siekio didinti savo konkurencingumą darbuotojų sąskaita.

Nuo to laiko „Lufthansa“ derasi su įvairiomis darbuotojų grupėmis, siekdama sumažinti išlaidas darbuotojų atlyginimams, išmokoms ir pan. Nepaisant to, kad spalio pabaigoje buvo paskelbusi jog 2015 metais tikis uždirbti rekordišką pelną,  bendrovė vis vien tvirtina „turinti“ sumažinti išlaidas, kad galėtų varžytis su kitomis pigių skrydžių bendrovėmis, tokiomis kaip Ryanair ar easyJet.

Bendrovės ir profsąjungų derybos, nesutarimai, teismai ir besikartojantys  streikai nuolatos atsiduria ne vien Vokietijos, bet ir viso pasaulio žiniasklaidos akiratyje. Tačiau būtent paskutinis konfliktas itin išsiskiria visoje istorijoje ir, panašu, gali atverti naują puslapį šioje istorijoje.

Naujausias streikas oficialiai prasidėjo š.m. lapkričio 6 dieną ir truko savaitę – iki praėjusio penktadienio (t.y. lapkričio 13 d.). Žiniasklaidoje jis jau spėtas „pakrikštyti“  kaip didžiausias ir ilgiausias, tačiau šio streiko išskirtinumas slypi ne tame.

Be itin didelio darbuotojų susitelkimo, profesinė sąjunga šįkart pasirinko ir efektingą taktiką – iki paskutinės minutės streiko detalės buvo laikomos paslaptyje.

Kaip rašo Deutsche Welle,  profesinė sąjunga bet kokias detales apie ruošiamą protestą atskleidė kaip įmanoma vėliau: informavo pirmadienį, oficialiai streiką patvirtino išvakarėse, o detales, kuriuose oro uostose jis vyks, paskelbė likus vos 6 valandoms iki jo pradžios.

Tuo tarpu kurių tiksliai skrydžių įgulos streikuos, iš viso nebuvo atskleidžiama. Tad bendrovė tegalėjo iš anksto ruoštis blogiausiam ir būti pasirengusi atšaukti bet kurį skrydį – arba visus.

Panašu, kad tokia taktika savo tikslą pasiekė ir išties sukėlė daug nepatogumų „Lufthansa“ vadovybei. Dienraštis The Globe and Mail cituoja vieno bendrovės vadovų pasisakymą, kuriame teigiama, kad „atidėliojome per ilgai“ – t.y. įmonė yra nusiteikusi nesileisti į derybas su streikuojančiais darbuotojais ir tiesiog laukti, kol šie nusileis.

Parengė Rūta Geležinė, remiantis The Globe and Mail, Yahoo News, lufthansa.com, Seating Chair ir Deutsche Welle inf.