Darbo „Kuršėnų autobusų parke“ ypatumai: kad atgautum atlyginimą – eik į teismą

Kuršėnų AP auto2017-11-23

„Sandraugai“ – dar viena įtempta teisinio darbo ir atstovavimo savaitė. Visas šias dienas net dvi profsąjungos teisininkės kasdien kursuoja į Šiaulius, kur šio miesto apylinkės teisme bylinėjamasi dėl plačiai nuskambėjusios UAB „Kuršėnų autobusų parke“ savo ilgamečiams vairuotojams–konduktoriams suformuotos praktikos nemokėti viso priklausančio atlyginimo už visą darbo dieną, bet tik už faktiškai važiuotą laiką.

Tokia ydinga praktika šiame liūdnai pagarsėjusiame provincijos autobusų parke buvo identifikuota šių metų gegužės mėn., derinant darbo grafikus. Nors darbo sutartimis sulygta, kad vairuotojai–konduktoriai dirba pagal nustatytą normalų ir įprastą 8 val. per dieną grafiką, tačiau UAB „Kuršėnų autobusų parke“ per eilę metų buvo susiformavusi praktika, kad vasaros metu vežant keleivius tam tikrais maršrutais, vairuotojams tenka dirbti po nesuvokiamas 12 val. per parą ir ilgiau.

Skaičiai stulbinantys: Kuršėnų vairuotojai darbą pradėdavo ir nuo 5:35 val. ryto, o baigdavo 18:50 val. ir vėliau. Be viso to paaiškėjo, kad darbdavys „Kuršėnų autobusų parkas“ nemoka visos priklausančios algos už visą pradirbtą laiką, o tik už faktiškai važiuotą laiką nuo Kuršėnų autobusų parko stoties iki nustatyto maršruto galutinės stotelės ir grįžimo atgal. Tarp kiekvieno maršruto susidaro ne trumpesnis kaip 45 minučių stovėjimas, už kurį darbuotojams darbdavys atlyginimo paprasčiausiai nemokėjo.

kuršėnų siuntosNet vienuolika „Sandraugai“ priklausančių Kuršėnų vairuotojų–konduktorių su profsąjungos pagalba kreipėsi į Darbo ginčų komisiją dėl neišmokėtų su darbo santykiais susijusių pajamų priteisimo už 3 metų laikotarpį (LR DK 27 str. 2 d.). Vis dėlto, dar rugpjūčio pradžioje Šiaulių Darbo ginčų komisija dėl neaiškių priežasčių ieškinių netenkino. Profesinės sąjungos konsultuojami ir nuolat teisiškai palaikomi vairuotojai nedelsė – nesutikdami su absurdišku Darbo ginčų komisijos sprendimu, jie kreipėsi į Šiaulių apylinkės teismą, kuriame šiuo metu ir vyksta posėdžiai, o pačios nepriemokų darbuotojams bylos artėja prie finišo tiesiosios.

Galutinius sprendimus Šiaulių apylinkės teismo teisėjai priims jau gruodžio mėnesį, o kol kas profsąjungos nariai vairuotojai–konduktoriai iš Kuršėnų mina teismo slenkstį, norėdami atgauti tai, kas jiems priklauso už 3 metų darbą 2014–2017 m. laikotarpiu. Būtent tokios apimties kasdieninių 11 vairuotojų kelionių lapų medžiagą skaičiavo „Sandraugos“ buhalteriai, kai „Kuršėnų AP“ administracija mus užvertė dėžėmis su į teismą besikreipusių darbuotojų kelionių lapais. Jais „Kuršėnų AP“ siekė įrodyti, kad vairuotojams priklausantys pinigai yra neišmokėti teisėtai.

Tačiau ilgas ir varginantis darbas davė vaisių – „Sandraugos“ buhalteriai apskaičiavo ir pateikė teismui detalią informaciją apie nepriemokas. Jos už visą ginčo laikotarpį vienuolikai asmenų sudaro išties įspūdingą sumą, kuri nemenkai apkarpytų „Kuršėnų autobusų parko“ pajamų eilutę. Galbūt todėl ant „vienuolika apaštalų“ pramintų ir tik savo uždirbtus pinigus pasiryžusių atgauti vairuotojų taip pyksta šio autobusų parko direktorius?

LPS „Sandrauga“ inf.