„Sandrauga“ Šiaulių raj. savivaldybėje gynė Kuršėnų autobusų vairuotojus

Šiauliai (1)2018-02-13

Vakar Šiaulių rajono savivaldybėje įvyko itin svarbus ir UAB „Kuršėnų autobusų parko“ vairuotojų nepriemokų byloje galimai lemtingas susitikimas. Į jį atvykę Šiaulių televizijos ir spaudos žurnalistai tapo „Sandraugos“ ir Kuršėnų vairuotojų akistatos su „Kuršėnų AP“ direktoriumi, valdybos nariais bei Šiaulių raj. Savivaldybės administracija liudininkais. Vairuotojų bylinėjimąsi su darbdaviu galimai užbaigsiančiose derybose svarbiausias vaidmuo teko Seimo pirmininko pirmajai pavaduotojai kuršėniškei Rimai Baškienei.

Būtent Seimo pirmininko pirmosios pavaduotojos R. Baškienės iniciatyva po Kuršėnų autobusų parko vairuotojų kreipimosi surengtame susitikime padėti pamatai pirmiesiems socialinio dialogo vystymo žingsniams tarp „Sandraugos“ ir jos narių vairuotojų bei jų darbdavio „Kuršėnų AP“ direktoriaus Vidmanto Šulčiaus. Kol kas itin atšiaurūs direktoriaus santykiai ir galimai diskriminacinio pobūdžio elgesys su profesinės sąjungos nariais susitikimo metu buvo iškelti į viešumą, nes savo narius Kuršėnų vairuotojus besąlygiškai atstovaujanti „Sandrauga“ į susitikimą atsivedė pačius vairuotojus.

Nors direktorius nebuvo patenkintas ir netgi mėgino dėti pastangas, kad patys vairuotojai nedalyvautų ir negalėtų pasisakyti susitikime, jiems buvo suteiktas žodis išsakyti savo problemas. Po įžanginės profesinės sąjungos pirmininko Kęstučio Juknio kalbos pasisakė „Sandraugos“ teisininkė Edita Kurklietytė. Ji išdėstė vairuotojų bylinėjimosi su „Kuršėnų AP“ eiga bei priminė, kad net 11 vairuotojų šiuo metu mina teismų slenksčius mėgindami atgauti iš savo darbdavio nepriemokas už 3 darbą, kai vairuotojams buvo mokama tik už faktiškai važiuotą laiką, t. y., kaip vadina patys vairuotojai, tik už laiką, kai „sukasi autobuso ratai“.

Šiauliai (2)Ilgametis „Kuršėnų autobusų parko“ profesinės sąjungos padalinio pirmininkas vairuotojas Rimantas Rugenis susitikimo dalyviams ir žiniasklaidai nevyniojo žodžių į vatą. „Važiuodami kai kuriais maršrutais, kurie profsąjungos nariams visuomet „atsitiktinai“ parenkami prastesni, mes darbe išbūname po 14–15 valandų per dieną. Nepaisant, kad visą tą laiką išbūname darbdavio žinioje, mums mokama tik už 8–9 valandų faktinį važiavimą, o natūraliai susidarančios pertraukos – neapmokestinamos kaip kituose šalies autobusų parkuose. Ar čia teisybė?“ – susirinkusiųjų klausė padalinio pirmininkas R. Rugenis, kuriam paantrino ir kiti du posėdyje dalyvavę vairuotojai.

Jie iškėlė ne tik neatsiskaitymo su vairuotojais-konduktoriais problemą, bet ir aktualizavo galimai diskriminacinio pobūdžio „Kuršėnų AP“ direktoriaus bendravimą su vairuotojais vien tik todėl, kad šie yra su profesinės sąjungos nariai. Susitikime žodį taip pat tarę vairuotojai Romualdas Kazlauskas kartu su Artūru Šidlausku be užuolankų atskleidė, kad geresni autobusai ir maršrutai yra duodami tik nenariams, o štai vienas profesinę sąjungą suviliotas palikti vairuotojas už tai iš „Kuršėnų AP“ valdžios gavo naujutėlaitį autobusą.

„Jaučiamės ir esame laikomi kaip kokie antrarūšiai žmonės. Ne profsąjungos narių ir darbo valandos, ir maršrutai geresni, jiems leidžiama parvykti į namus ir žiūrima pro pirštus į įvairiausius jų pažeidimus. O mes esame pakišti po padidinamuoju stiklu ir laukiama bent menkiausios progos mus atleisti.“ – Šiaulių raj. valdžios atstovams ir Seimo pirmininko pavaduotojai tikrąją padėtį „Kuršėnų autobusų parke“ atskleidė vairuotojai.

Į šiuos teisybės žodžius ne kartą replikavo ir užginčyti visiems bandė aiškiai ant profesinės sąjungos narių vairuotojų-konduktorių dantį griežiantis „Kuršėnų AP“ direktorius V. Šulčius. Jis viską mėgino suversti suminei darbo laiko apskaitai bei užsiėmė beatodairišku ir nepagrįstu profesinės sąjungos kaltinimu. Socialinio dialogo užmezgimu net nekvepiančią padėtį ėmėsi gelbėti Seimo pirmininko pirmoji pavaduotoja R. Baškienė ir Šiaulių raj. savivaldybės administracijos direktorius Gipoldas Karklelis. Jų pastangomis buvo pasiekti susitarimai dėl planuojamo darbo sąlygų gerinimo kai kuriuose autobusų maršrutų punktuose bei naujos vairuotojų darbo apmokėjimo sistemos priėmimo. Tam paskirtas terminas iki kovo pradžios.

ReJuknisikiamą patirtį turinti „Sandrauga“ buvo pasiruošusi ir dar vienam žingsniui. Profesinės sąjungos teisinininkė Edita Kurklietytė susirinkimo dalyviams pateikė taikos sutarties tarp „Kuršėnų AP“ ir teismuose besibylinėjančių vairuotojų projektą, kuris netolimoje ateityje galėtų vesti į socialinį dialogą su „Kuršėnų autobusų parku“ vystantį kolektyvinės sutarties pasirašymą. Taikos sutarties projektas Seimo pirmininko pirmosios pavaduotojas R. Baškienės ir Šiaulių raj. savivaldybės administracijos direktoriaus G. Karklelio buvo sutiktas palankiai bei nuspręsta nuo kitos savaitės pradėti derybas dėl pasirašymo.

Po susitikimo Šiaulių krašto televizijai interviu kartu su „Kuršėnų AP“ vairuotojais davęs juos atstovaujančios profesinės sąjungos pirmininkas Kęstutis Juknis pabrėžė, kad „Sandrauga“ siekia pradėti socialinį dialogą ir grąžinti Kuršėnų vairuotojus į normalią santykių su darbdaviu prizmę. Tuo tarpu „Kuršėnų AP“ direktoriui ir toliau vengiant užmegzti dirbantiesiems būtinus konstruktyvius bendravimo su jais ir profesine sąjunga pagrindus, teismaujantis bei vengiant gražiuoju išspręsti bylą gerinant darbuotojų darbo sąlygas ir įvedant naują darbo apmokėjimo sistemą, neatmestina streiko galimybė su reikalavimu esamą direktorių, kaip negebantį tinkamai organizuoti darbo, nušalinti nuo pareigų.

LPS „Sandrauga“ inf.