DĖL ETATINIO MOKYTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO TOBULINIMO (LPS ,,Sandrauga“ pasiūlymai)

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje sausio 9 dieną vyks darbo grupės posėdis etatiniam mokytojų darbo apmokėjimui tobulinti ir kitiems su mokytojų darbo apmokėjimu susijusiems klausimams spręsti. Posėdyje dalyvaus ir LPS ,,Sandrauga“ įgaliota komiteto narė D.G. Etatinio modelio Lietuvos profesinė sąjunga ,,Sandrauga”, siekdama užtikrinti konstruktyvų ir prasmingą Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sudarytos darbo grupės etatiniam mokytojų darbo apmokėjimui tobulinti teikia savo pasiūlymus.

1. Siekiant užkirsti kelią atskirų mokytojų diskriminavimui, nustatyti, kuo konkrečiai remiantis parenkamas vienokio ar kitokio dydžio darbo užmokesčio pastoviosios dalies koeficientas dėl veiklos sudėtingumo mokytojui, atitinkančiam du ir daugiau kriterijų.

2. Siekiant užkirsti kelią mokyklų administracijos piktnaudžiavimui, nustatyti, kokiais objektyviais kriterijais remiantis nustatomas kiekvienos atskiros papildomos veiklos mokyklos bendruomenei valandų skaičius.

3. Siekiant užkirsti kelią mokyklų administracijų piktnaudžiavimui ar atskirų mokytojų diskriminavimui, įtvirtinti reikalavimą mokykloje išviešinti kiekvienam iš joje dirbančiam mokytojui skirtą etato dalį ir kiekvienam iš joje dirbančiam mokytojui skirtas papildomas veiklas mokyklos bendruomenei bei joms skirtą valandų skaičių.

4. Siekiant užkirsti kelią mokyklų administracijų piktnaudžiavimui, parengti darbo tvarkos taisyklių, su jose integruotomis darbo apmokėjimo sistemos, darbo krūvio paskirstymo tarp mokytojų nuostatomis, ir kitų mokyklų vidaus norminių dokumentų rekomendacines formas.

5. Nustatyti mokytojams taikomą darbo laiko normą – vienerius mokslo metus. Jei tai viršytų trijų paeiliui einančių mėnesių laikotarpį – inicijuoti reikalingų teisės aktų pakeitimus, nes mokytojo dirbama darbo laiko norma yra vieneri mokslo metai.

6. Nustatyti, kokias darbo funkcijas mokytojai atlieka mokinių atostogų metu, įskaitant rugpjūčio mėnesio antrą pusę, kada mokytojai po kasmetinių atostogų renkasi į darbą, nors tais mokslo metais jau yra išdirbę visą metinę darbo laiko normą.

7. Nustatyti mokytojų darbo laiko apskaitos taisykles, kuriomis remiantis darbo laiko apskaitos žiniaraščiai būtų pildomi pagal faktiškai mokytojų dirbtą darbo laiką, įtvirtinant nuostatas dėl visų veiklų mokyklos bendruomenei darbo laiko apskaitos, mokytojų darbo laiko apskaitos mokinių atostogų (jei dirbama) metu ir pan.

8. Sudaryti aiškų mokyklų planinės patikros dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo diegimo mokyklose grafiką bei jo laikytis.

9. Įtvirtinti aiškias ir efektyvias teisės aktų, susijusių su etatinio mokytojų darbo apmokėjimu, pažeidimų prevencines priemones.

10. Įtvirtinti aiškius reikalavimus mokyklų administracijoms derinti darbo apmokėjimo sistemas ir priimamus vidaus norminius dokumentus su darbuotojų atstovais (profesinėmis sąjungomis ir/ar darbo tarybomis).

11. Inicijuoti teisės aktų pakeitimus, užkertančius kelią savivaldybėms piktnaudžiauti nustatant klasių komplektų skaičių.

12. Įtvirtinti aiškius reikalavimus, koks minimalus valandų veiklai mokyklos bendruomenei skaičius ir koks minimalus valandų, susijusių su profesiniu tobulėjimu, skaičius (jį suderinant su Švietimo įstatymu) privalo būti skiriamas vienam mokytojui, nepriklausomai nuo jam skirto etato dydžio.

P.S. Laukiame Jūsų pasiūlymų dėl mokytojų etatinio modelio tobulinimo. Jeigu turite pasiūlymų, pageidavimų ar galimų koregavimų nedelskite ir kuo greičiau informuokite mus. Visi kartu darykime pokytį.