„Bolt“ vairuotojų streikas. Kaip ir kodėl?

bolt

Atrodo, kad šiai dienai streikuojančių darbuotojų yra ir taip daug. Nepaisant to, vakar, vasario 22 d. naktį, vienos dienos streiko-piketo akciją organizavo ir „Bolt“ pavėžėjimo platformos vairuotojai. Pavėžėjai ragino vieni kitus nedirbti, taip išreiškiant pasipiktinimą dėl greitai įsigaliojančių „Bolt“ komisinio mokesčio pakeitimų. Taip pat, tą dieną, buvo vykdomas specialus planas, skirtas neleisti piktybiškai nusprendusiems „Bolt“ pavėžėjams pasipiniguoti iš susiklosčiusios situacijos. Taigi, kodėl šios platformos vairuotojai nutarė priešintis „Bolt“ ir kaip buvo vykdomas streikas?

„Bolt“ pavėžėjimo platformoje nuo kovo 1 d. įsigalios komisinio mokesčio pakeitimas, kuris Lietuvos didžiuosiuose miestuose didės nuo 10 iki 25 proc. Kaip teigia patys šios platformos vairuotojai, nors klientai sumokės daugiau, pavėžėjų gautas pajamų dydis bus net mažesnis nei anksčiau, o tuo tarpu „Bolt“ platforma gaus didžiulį pelną. Taip yra, nes pati pavėžėjimo platforma yra įsikūrusi Estijoje, todėl Lietuvoje esantys platformos vairuotojai privalo mokėti atvirkštinį PVM mokestį. Vienas iš platformos pavėžėjų komentavo, kad nuo gautų pajamų jis atiduoda net 70 % mokesčiams, o prie to dar prisideda ir automobilių taršos mokestis, automobilio priežiūra, valstybinis socialinis draudimas, privalomas sveikatos draudimas bei gyventojų pajamų mokestis. Dėl tokių pakeitimų pavėžėjimo platforma net nesitarė su pačiais vairuotojais, dėl ko kilo didelis pasipiktinimas.

Privačiose Facebook grupėse, kuriose yra „Bolt“ platformos vairuotojai, buvo paskaičiuota, kad šioje, Lietuvoje lyderiaujančioje platformoje, pavėžėjai uždirbs vos ne mažiausiai iš visų pavėžėjimo paslaugų teikėjų. Paaiškėjus tokioms būsimoms pasekmėms, vairuotojai sukilo ir tuoj pat pradėjo organizuoti vienos dienos streiko-piketo įžanginę akciją, per kurią vairuotojai nedirbo ir vieni kitus skatino atsijungti nuo platformos. Taip pat tie, kurie vis tiek norėjo dirbti, kiekvienos kelionės metu reklamavo klientams kitas pavėžėjų paslaugas. Vis dėlto, atsirado ir piktybiškai streike nedalyvaujančių „Bolt“ pavėžėjų, kurie atrado progą užsidirbti, nes buvo daug darbo. Streikuojantys vairuotojai apie tai pagalvojo ir pasiruošė daug išmaniųjų telefonų, mobiliojo ryšio kortelių ir pradėjo vykdyti netikrus „Bolt“ vairuotojų iškvietimus. Galimybę pasipinigauti atradę vairuotojai, kelis kartus gavę netikrus užsakymus, buvo užblokuoti net keliolikai valandų.

Paskelbus apie vykdomą streiko akciją ir organizuojamą susibūrimą prie Vilniaus „Akropolio“, protestuojantys vairuotojai susilaukė dėmesio iš didžiųjų naujienų ir televizijos portalų. Pasinaudoti gera proga atvyko ir „Bolt“ platformos konkurentai, kurie suteiks galimybę pavėžėjams atsidaryti paskyras pas juos. Tiesa, paaiškėjo ir tolimesni planai. Kovo 1 dieną, kai įsigalios „Bolt“ komisinio mokesčio pakeitimas, bus organizuojama vairuotojų kolona, kuri važiuos per Vilniaus miestą, o į ją rinksis pavėžėjai iš visos Lietuvos. Tą dieną planuojama, kad vairuotojai būtų prisijungę prie kitų platformų.