DARBO IR ASMENINIO GYVENIMO PUSIAUSVYROS SVARBA

113459193-d955c0a9-7b17-463a-a727-ff6f71273caa

Sveika darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra kiekvienam iš mūsų leidžia pasiekti puikių rezultatų darbe ir rūpintis asmenine gerove už jo ribų. Mūsų uždarbis užtikrina, kad būtų įjungta šviesa, ant stalo būtų maisto ir turėtume santaupų juodai dienai. Artėjant pragyvenimo išlaidų krizei ir energijos sąskaitoms, apie kurias galvoja visi, niekas neįvertina to, kaip svarbu uždirbti pakankamai, kad galėtume pragyventi, tik dėl to šiek tiek sunkiau pasiekti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą.

Įmonės, kurios garsėja kaip skatinančios darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, tampa labai patrauklios, ypač turint omenyje…, kaip sunku šiais laikais pritraukti ir išlaikyti jaunesnius darbuotojus. Oksfordo ekonominis leidinys teigia: „Darbuotojo pakeitimas vidutiniškai kainuoja apie 30 000 svarų sterlingų, o jam iš naujo įdarbinti prireikia iki 28 savaičių.“ Dėmesys darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrai padeda pritraukti naujų darbuotojų ir padidina jų išlaikymo rodiklius. Dėl šios priežasties darbdavys sutaupo laiko ir pinigų, o kartu užsitikrina pastovius darbuotojus.

Kai esame pervargę, rizikuojame pakenkti ne tik savo socialiniam gyvenimui – kyla pavojus ir mūsų fizinei bei psichinei sveikatai. UCL atliktame tyrime, kuriame dalyvavo daugiau nei 10 000 žmonių, teigiama, kad darbuotojai, kurie dirbo trimis ar daugiau valandų ilgiau nei reikalaujama, turėjo 60 % didesnę su širdimi susijusių problemų riziką nei tie, kurie nedirbo viršvalandžių.

Nesugebėjimas atskirti darbo nuo asmeninio gyvenimo labai padidina perdegimo tikimybę, todėl svarbu skatinti savo komandą turėti pakankamai laisvo laiko ir iš tiesų atsipalaiduoti. Kai randame ir išlaikome sveiką darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, geriau kontroliuojame savo dėmesį ir gebėjimą susikoncentruoti į užduotį.  Ar nenorėtumėte, kad komanda būtų visiškai susitelkusi į tai, ką daro, užuot nerimavusi dėl darbo ir namų?

Atostogos nėra prabanga, kasmetinės atostogos yra būtinybė, kuri suteikia galimybę „atsijungti“ ir atgauti jėgas. Prancūzijoje net galioja įstatymas, vadinamas „teise atsijungti“. Juo užtikrinama, kad būtų ribojamas darbo, atliekamo ne darbo valandomis, kiekis. Kodėl nepagalvojus apie panašaus dalyko įgyvendinimą savo darbovietėje?

Daugybė tyrimų rodo, kad atostogos didina įmonės produktyvumą ir mažina stresą. Amerikos sociologų asociacija parengė ataskaitą, kurioje teigiama, kad dėl didesnio atostogų skaičiaus sumažėja žmonių psichologinis stresas. Tai labai svarbu norint padėti savo darbuotojams padidinti produktyvumą ir susikaupimą grįžus į biurą, o darbdaviams tai padeda sukurti įsitraukusią ir produktyvią komandą.

 

Parengta pagal užsienio spaudą, Rūta Gelžinė