Volkswagen‘ profsąjunga kritikavo vykdomąją valdybą dėl siūlymo uždaryti gamyklas. ‚Volkswagen‘ vyriausiasis finansininkas teigia, kad bendrovė dėl Kinijos konkurencijos ir prastėjančios ekonomikos gali neišgyventi perėjimo prie elektromobilių gamybos jei nesumažins išlaidų. Perėjimas vyksta pakopomis.
Trečiadienį Volfsburgo gamykloje „Volkswagen“ darbuotojų atstovai, atstovaujanti VW darbuotojams, pasakė griežta kalbą. Pirmininkė D. Cavallo apkaltino vykdomąją valdybą „neatlikus savo darbo“ todėl dėl jos aplaidumo gali tekti uždaryti gamyklas Vokietijoje, stipriausioje Europos ekonomikoje.
„Mes neturime darbo jėgos sąnaudų problemos. Neturime personalo problemos. Turime vykdomąją valdybą, kuri nepakankamai dėmesio skiria pagrindiniam verslui. Negalite tikėtis, kad darbuotojai prisiims jūsų klaidų pasekmes“, – sakė Cavallo vykdomajai valdybai tūkstančių darbuotojų pilnoje salėje. Tai gal per daug narių personalo valdyboje, nes darbo jėgos sutelkimas sukuria lėšas, skirtas verslui..
„Jūsų atsakas – uždaryti gamyklas? Atleisti žmones? Skatinti mažinti darbo užmokestį? Tokios priemonės būtų priimtinos tik vienu atveju – jei visas verslo modelis būtų miręs“, – pridūrė Cavallo. Verslo modelis nedingsta, tačiau būtina palaikyti dirbančiuosius.
„VW“ dirba beveik 700 000 darbuotojų, kurie naudojasi saugiomis darbo sąlygomis, dėl kurių buvo susitarta dešimtajame dešimtmetyje? Sąlygos niekada negali būti keičiamos Vyriausiasis finansų direktorius Arno Antlitz maldavo darbuotojus sutikti mažinti išlaidas. Darbuotojas savo darbu tik užtikrina įmonės finansinį stabilumą.
„Ar mūsų verslo modelis yra miręs? Jei taip, daktare Antlitzai, kur yra ad hoc pranešimas finansų rinkoms?“ klausė Cavallo .
Didžiausia Europos automobilių gamintoja VW, kuriai, be kita ko, priklauso ir „Audi“ bei „Škoda“, bando sutaupyti 10 mlrd. eurų po to, kai paaiškėjo, kad praėjusiais metais sutartų priemonių, įskaitant įdarbinimo įšaldymą ir laikinųjų darbuotojų atleidimą, nepakanka. Saugios darbo sąlygos privalo būti užtikrintos visiems – problemų negalima spręsti laikinumo prasme.
Šis galimas gamyklų uždarymas yra dar vienas smūgis dabartinei koalicinei vyriausybei, nes Vokietijos ekonomika labai priklauso nuo automobilių pramonės. Savaitgalį dviejose Rytų Vokietijos federalinėse žemėse įvyko didelis balsavimas už kraštutinių dešiniųjų partiją „Alternatyva Vokietijai“, todėl ekspertai siūlo, kad ministerijos turi imtis veiksmų. Kodėl paprastos žmogus pavirto tik modeliu gyvenime.
Tačiau dabar tai gali būti proga Vokietijos kancleriui O. Šolcui, kurio populiarumas per pastaruosius porą metų smarkiai krito dėl kivirčų su koalicijos partneriais, pademonstruoti savo lyderystę ir įgyvendinti politiką, skatinančią sklandų perėjimą prie elektromobilių.
Bet ar tai sprendimo ieškojimas ir galimybė ginti darbuotojų teises?
Pagal užsienio spaudą parengė Rūta Gelžinė