Nuo praeito šeštadienio Italijoje vyksta plačiai paplitę oro uostų streikai, kurie turės įtakos tokioms oro linijoms kaip „Ryanair“, „EasyJet“, „Volotea“ ir „Wizz Air“.
Dėl planuojamų streikų tūkstančiai keliautojų šį savaitgalį gali pamatyti, kaip jų vasaros atostogų planai virsta chaosu.
Liepos 26 d. Italijos oro uostų darbuotojai surengs keturių valandų streiką visoje šalyje, dėl kurio gali būti atidėta ar atšaukta dešimtys skrydžių.
Šį streiką lemia reikalavimai pagerinti saugą, darbo sąlygas ir darbo bei asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, taip pat atnaujinti nacionalines Kolektyvines sutartis.
Streikai taip pat vyksta Ispanijos ir Portugalijos oro uostuose, o tai dar labiau didina galimą kelionių chaosą.
Kur streikai turės įtakos skrydžiams?
Streikai gali turėti įtakos tokioms didžiosioms aviakompanijoms kaip „EasyJet“, „Ryanair“, „British Airways“, „Wizz Air“, „Tui“, „Volotea“ ir „ITA Airways“, nes bagažo tvarkytojai, antžeminis personalas ir oro uostų darbuotojai planuoja streikuoti visuose didžiuosiuose Italijos oro uostuose šeštadienį nuo 13 iki 17 val.
Tai apima Milano Malpensa, Milano Linate, Romos Fiumicino, Florencijos, Neapolio ir Venecijos oro uostus. Milano Linate oro uoste streikuos ir Swissport vartų paslaugųbei registracijos darbuotojai.
Anksčiau šį mėnesį dėl streikų Italijoje per vieną dieną buvo atšaukti 73 atvykstantys ir išvykstantys skrydžiai. Tai apėmė skrydžius iš Milano Linate, Milano Malpensa, Venecijos Marco Polo ir Neapolio.
Šį savaitgalį greičiausiai bus paveikti ir Ispanijos skrydžiai, nes šeštadienį streikuos ir pigių skrydžių bendrovės „Volotea“ įgulos nariai bei pilotai. Tai gali turėti didelį poveikį pagrindiniams Europos oro transporto maršrutams. Ši oro transporto bendrovė šiuo metu skraido į daugiau nei 100 Europos miestų.
Portugalijoje buvusios bendrovės „Groundforce“, dabar „Menzies Aviation“, darbuotojai streikuos paskutinį liepos savaitgalį ir paskutinius keturis rugpjūčio savaitgalius. Streikas gali ypač paveikti Lisabonos oro uostą.
SPdH/Menzies, buvusios Groundforce, darbuotojų streikas prasidės liepos 26 d. vidurnaktį ir baigsis liepos 29 d. vidurnaktį. Protestas bus kartojamas rugpjūčio savaitgaliais, nuo 8 iki 11, nuo 15 iki 18, nuo 22 iki 25 ir nuo rugpjūčio 29 d. iki rugsėjo 1 d.
Didžiausią poveikį tai turės didžiausiems oro uostams, įskaitant Lisabonos oro uostą.
Ką gali padaryti keliautojai?
Nors šie artėjantys streikai neabejotinai sukels nepatogumų, keliautojai gali imtis keleto veiksmų, kad būtų pasirengę ir geriau informuoti.
Tai apima oficialios informacijos apie streiką paiešką Italijos transporto ministerijos interneto svetainėje, taip pat kreipimąsi į konkrečias oro linijas ir oro uostus dėl naujausių naujienų. Keliautojams taip pat patariama prieš išvykstant į oro uostą patikrinti savo skrydžio statusą.
Jei kelionės planų negalima pakeisti dėl streiko datų, taip pat gali padėti vengti piko valandų keliaujant į oro uostą ir atvykti į jį su pakankamu laiko atsarga. Pagal Italijos įstatymus streiko metu privaloma užtikrinti minimalų paslaugų lygį, todėl kai kurie skrydžiai vyksta kaip įprasta. Skrydžiai, numatyti nuo 7 iki 10 val. ryto ir nuo 6 iki 9 val. vakaro, paprastai patenka į šių taisyklių taikymo sritį ir greičiausiai nebus paveikti.
Italijos civilinės aviacijos administracija (ENAC) taip pat skelbia garantuotų skrydžių sąrašą, kurį keliautojai gali patikrinti, ieškodami alternatyvių sprendimų. Skrydžiai į tam tikras salas, pvz., į Sardiniją, Siciliją ir Lampedūzą, taip pat dažnai nėra įtraukiami į streikų sąrašą.
Kai kuriais atvejais keliautojai gali turėti teisę į kompensaciją.
„Pagal ES reglamentą 261/2004, kai keleivio kelionė sutrikdoma dėl pačios oro linijos darbuotojų, pvz., planuojamo „Volotea“ darbuotojų streiko, keleiviai gali turėti teisę į kompensaciją. Taip yra todėl, kad tokie atvejai laikomi oro linijų atsakomybe“, – sakė „SkyRefund“ teisės skyriaus vadovė Darina Kovacheva.
Ji pridūrė: „Volotea keleiviai, kurių skrydžiai dėl šio streiko yra atidėti arba atšaukti trumpuoju laikotarpiu, gali turėti teisę į 250–520 svarų sterlingų (286,9–453,2 eurų) kompensaciją, priklausomai nuo skrydžio atstumo.“
Pagal užsienio spaudą parengė Rūta Gelžinė